Summi1
Summit2

Najviše se prodaju u srednjim i velikim prodavnicama

Nielsen: prodaja ekstrudera, štapića i pereca od oktobra 2018. do septembra 2019.

Vodič kroz kategoriju

25.12.2019

Kada je reč o podeli prema ukusu, kod ekstrudera to je ukus kikirikija na koje otpada 51,6% od ukupne vrednosne prodaje. Štapići i perece sa ukusom kikirikija imaju 50,1% učešća u prodaji, dok slani zauzimaju 47,9% učešća na tržištu maloprodaje Srbije 

Izvor: Nielsen RMS

Ubrzano okruženje u kojem živimo nas sve više podstiče na odluke o usputnim i brzim zalogajima u toku dana. Iako to možda nije najzdravija odluka koju možemo da donesemo, svakako da je jedna od praktičnijih. Grickalice su pristupačne i njima se u organizam brzo unosi neophodna energija tako da su se zbog toga uspostavile kao neizostavni deo predaha i dnevne rutine većine ljudi. Grickalice se ne grickaju samo preko dana – druženje, gledanje filmova i žurke su povodi u kojima su grickalice neizostavni deo.

Na sve ovo ukazuju podaci iz Nielsen RMS panela prodaje grickalica za period od oktobra 2018. godine do septembra 2019. godine. U ovom istraživanju grickalice su bile podeljene na ekstrudere i štapiće i perece.

Dok ekstruderi beleže rast kako vrednosne od 3,3%, tako i količinske prodaje, štapici i perece beleže pad od 3,3% vrednosno, odnosno 4,7% količinski.

Kada je reč o prodaji ekstrudera po regionima u Srbiji, prodaja je skoro približno raspoređena. Tako je količinska prodaja ekstrudera najveća u Vojvodini (30,6%), a najmanja u zapadnoj Srbiji (21,5%). (grafikon 1)

Sličan je odnos u količinskoj prodaji prema regionima i kada je reč o štapićima i perecama (grafikon 2).

Kada je reč o kanalima prodaje, i ekstruderi i stapići i perece se prodaju najviše u objektima od 40 do 300m2 odnosno srednjim i velikim prodavnicama. Učešće ekstrudera u hiper/super marketima je 28,7%, odnosno pereca i stapića 33,9%. Kada posmatramo prodaju u odnosu na prošlu godinu u hiper/super marketima ekstruderi beleže rast od 1,4%, a štapići i perece beleže vrednosni pad od - 4,0%. U velikim i srednjim prodavnicama, rast u odnosu na prošlu godinu od 8,8% zabeležili su ekstruderi dok štapici i perece imaju rast od 1,7%.

Top pet proizvođača ekstrudera čine 92,6% ukupnog tržista maloprodaje Srbije i to su (poređano abecednim redom): Chips Way, Knežević trade, Marbo, Vitaminka i Štark.

Top pet proizvođača stapića i pereca čine 94,8% ukupnog tržišta maloprodaje Srbije i to su (poređano abecednim redom): Alka Co SRL, Eti Gida, Jaffa, Marbo i Štark.

Kada je reč o podeli prema ukusu, kod ekstrudera to je ukus kikirikija na koje otpada 51,6% od ukupne vrednosne prodaje, potom sledi neodređeni ukus za 7,1%, ukus čokolade 6,8%, miks pakovanje (sir, kečap, origano) 4,5%.

Štapići i perece sa ukusom kikirikija imaju 50,1% učešća u prodaji dok slani zauzimaju 47,9% učešća na tržištu maloprodaje Srbije.

Kada posmatramo veličinu pakovanja, kod ekstrudera, najdominantnije pakovanje je od 50g sa 20,2% učešća u prodaji, potom sledi pakovanje od 150g sa 13,3%, 40g sa 9,5% učešća u prodaji.
Kod štapića i pereca, dominantno je pakovanje od 120g sa 17,4% vrednosnog učešća, potom sledi 40g sa 15,7%, 230g sa 15,1% vrednosnog učešća u kompletnoj prodaji.

Ukoliko posmatramo podelu po dodacima kod štapića i pereca, dominantan je segment bez dodatih ukusa sa 95,5%, potom sledi susam sa 4%. Što se oblika tiče, kod štapića i pereca, debeli odnosno punjeni imaju 52,3% vrednosnog učešća, štapici 37,4%, dok perece učestvuju sa 10,3%.