Summi1
Summit2

GfK: Čokolade i čokoladni barovi u korpama češće od jedanput mesečno

Panel domaćinstava - Kupovina slatkog programa za potrošnju u domaćinstvima

Vodič kroz kategoriju

15.12.2021

Čokolade je, u posmatranom devetomesečnom periodu, bar jednom kupilo više od 92% domaćinstava u Srbiji, a u proseku oko 10 puta… Penetracija kupaca čokoladnih barova je čak i nešto veća nego kod čokolada, i iznosi više od 93% svih domaćinstava u Srbiji. Učestalost kupovine čokoladnih barova je oko 11 puta tokom posmatranog perioda

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina čokolada i čokoladnih barova u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od novembra 2020. do jula 2021. godine. Analizom su obuhvaćene čokoladne table (izuzev čokolada za kuvanje) i čokoladni barovi, uključujući i vafer barove.
Čokolade je, u posmatranom devetomesečnom periodu, bar jednom kupilo više od 92% domaćinstava u Srbiji, a u proseku oko 10 puta, odnosno nešto češće od jedanput mesečno.

Glavni maloprodajni formati su prilično ravnomerno zastupljeni u kupovinama čokolada: najviše se kupuju u supermarketima (23% svih kupljenih količina), zatim u minimarketima i tradicionalnim prodavnicama (po 22%), dok diskontni lanci imaju učešće od 21%. U hipermarketima se kupi još 7% svih količina čokolade koje završe u domaćinstvima.

Pet vodećih brendova čokolada, na domaćem tržištu, čini 65% svih količina kupljenih za potrebe domaćinstava. Ti brendovi su, abecednim redosledom: Banat, Eurocrem, Fin Carre, Milka i Najlepše želje.

Kao brend sa najvećom lojalnošću kupaca izdvaja se Milka, dok lojalnost trgovačkim markama čokolada iznosi čak 38%, a trgovački lanac sa najvećom lojalnošću kupaca u kategoriji je Lidl. Od ukupnih količina kategorije, 38% kupljeno je na promocijama ili akcijama, a visokih 27% količinskog učešća čine trgovačke marke čokolada.

Penetracija kupaca čokoladnih barova je čak i nešto veća nego kod čokolada, i iznosi više od 93% svih domaćinstava u Srbiji. Učestalost kupovine čokoladnih barova je oko 11 puta tokom posmatranog perioda.

Količinski, najveće učešće u kupovini čokoladnih barova za domaćinstvo imaju supermarketi i tradicionalne prodavnice (po 25%) dok su na trećem mestu minimarketi sa 22% učešća. Diskontni lanci u ovoj kategoriji zauzimaju učešće od 13% a hipermarketi 10%.

Vodećih pet brendova čini 42% ukupnih količina čokoladnih barova u domaćinstvima, i ti brendovi su (abecednim redosledom): Bananica, Candy Rush, Kinder Chocolate, Mister Choc i Snickers.

Candy Rush se izdvaja kao brend sa najvećom lojalnošću kupaca, dok je Univerexport trgovački lanac kome su kupci čokoladnih barova najlojalniji kada kupuju kategoriju. Lojalnost trgovačkim markama čokoladnih barova je nešto niža nego u slučaju čokoladnih table i iznosi 30%. Količinsko učešće čokoladnih barova kupljenih na promocijama i akcijama u analiziranom periodu iznosi 23%, dok je količinski udeo trgovačkih marki 16%.

-

O istraživanju: GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu 2004. do 2012. godine). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 130 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

-

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 10.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.