Summi1
Summit2

NielsenIQ RMS: Ekstruderi, štapići i perece najprodavaniji u srednjim i velikim radnjama

Panel maloprodaje - prodaja slanih grickalica u maloprodajnim objektima u Srbiji

Vodič kroz kategoriju

10.01.2022

Kada je reč o podeli prema ukusu, kod ekstrudera to je ukus kikirikija na koji otpada 53,7% od ukupne vrednosne prodaje, potom sledi neodređeni ukus za 8%, ukus čokolade 7,3%, mix pakovanje (sir, kečap, origano) 4,8%... Štapići i perece sa ukusom kikirikija imaju 52,6% učešča u prodaji dok slani zauzimaju 43,4% učešća na tržištu maloprodaje Srbije

Autor: Nielsen IQ

Ubrzano okruženje, u kojem živimo, sve nas više podstiče na odluke o usputnim i brzim zalogajima u toku dana. Iako to možda nije najzdravija odluka koju možemo da donesemo, svakako da je jedna od praktičnijih. Grickalice su pristupačne i njima se u organizam brzo unosi neophodna energija, tako da su se zbog toga uspostavile kao neizostavni deo predaha i dnevne rutine većine ljudi. Grickalice se ne grickaju samo preko dana – druženje, gledanje filmova i žurke su povodi u kojima su grickalice neizostavni deo.

Na sve ovo ukazuju podaci iz NielsenIQ RMS panela prodaje grickalica, za period od oktobra 2020. godine do septembra 2021. godine. U ovom istraživanju grickalice su bile podeljene na ekstrudere i štapiće i perece.

Slično se ponasaju obe kategorije proizvoda. Štapići i perece beleže vrednosni rast od 6% dok ekstruderi beleže rast od 4,1%. Posmatrano komadno, štapići i perece imaju komadni pad u iznosu od -2,4%, a ekstruderi -5,3%.

Kada je reč o prodaji ekstrudera prema regionima u Srbiji, prodaja je skoro približno rasporedjena. Tako je količinska prodaja ekstrudera najveća u Vojvodini (29,3%), a najmanja u zapadnoj Srbiji (20,6%).

Sličan je odnos u vrednosnoj prodaji prema regijama i kada je reč o štapićima i perecama (prokazano na grafikonu).

Kada je reč o kanalima prodaje, i ekstruderi i štapći i perece se prodaju najviše u objektima od 40 do 300m2, odnosno srednjim i velikim prodavnicama. Učešće ekstrudera u hiper/super marketima je 27,4%, odnosno pereca i štapića 34,2%.

Kada posmatramo prodaju, u odnosu na prošlu godinu, u hiper/super marketima ekstruderi beleže vrednosni rast od 4%, a štapći i perece beleže rast od 9%. U velikim i srednjim prodavnicama, rast u odnosu na prošlu godinu od 5,1% zabeležili su ekstruderi, dok štapići i perece imaju rast od 7,2%.

Top 5 proizvođača ekstrudera čine 92,3% ukupnog tržista maloprodaje Srbije i to su (poređani abecednim redom): Chips Way, Knezević Trade, Marbo, SL Takovo i Štark.

Top 5 proizvođača stapića i pereca čine 96,9% ukupnog tržista maloprodaje Srbije i to su (poređani abecednim redom): Alka Co SRL, Eti Gida, Jaffa, Marbo i Štark.

Kada je reč o podeli prema ukusu, kod ekstrudera to je ukus kikirikija na koji otpada 53,7% od ukupne vrednosne prodaje, potom sledi neodređeni ukus za 8%, ukus čokolade 7,3%, mix pakovanje (sir, kečap, origano) 4,8%.

Štapići i perece sa ukusom kikirikija imaju 52,6% učešča u prodaji dok slani zauzimaju 43,4% učešća na tržištu maloprodaje Srbije.

Kada posmatramo veličinu pakovanja, kod ekstrudera, najdominantnije pakovanje je od 50g sa 20,9% učešča u prodaji, potom sledi pakovanje od 150g sa 17,8%, 25g sa 11,4%, 40g sa 8,6% učešća u prodaji.

Kod štapića i pereca, dominantno je pakovanje od 120g sa 16,4% vrednosnog učešća, potom sledi 40g sa 13,8%, 220g sa 13,2%, vrednosnog učešča u kompletnoj prodaji.

Ukoliko posmatamo podelu prema dodacima kod štapića i pereca, dominantan je segment bez dodatih ukusa sa 94,5%, potom sledi susam sa 4,7%.

Što se oblika tiče, kod štapića i pereca, debeli odnosno punjeni imaju 53,9% vrednosnog učešća, štapići 34,7%, dok perece učestvuju sa 11,4%.

-

Nielsen retail audit
Nielsen retail audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima na uzorku prodajnih mesta, izabranih tako da budu reprezentativni za kanale prodaje koji se prate. Ista prodajna mesta se popisuju na mesečnom ili dvomesečnom nivou tako što obučeni popisivači fizički broje maloprodajne zalihe, beleže obavljene nabavke u proteklom periodu, kao i maloprodajne cene, a sve to uz pomoć hand held terminala. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, kao i ostalih podataka značajnih za proizvođače, distributere i prodavce. Kanali prodaje koji su uključeni u analizu kategorije: hipermarketi i supermarketi, velike i srednje prodavnice, male prodavnice i kiosci i paviljoni. Nielsen panel maloprodaje ne uključuje benzinske stanice, diskontne trgovine, cash&carry objekte i apoteke.