Summi1
Summi1

NielsenIQ RMS: Prodaja brijača najviše raste u Zapadnoj Srbiji

Osvrt na kategoriju: proizvodi za brijanje i depilaciju

Analize

16.06.2022.

U odnosu na prethodnu godinu, prodaja u velikim i srednjim prodavnicama, gde ulaze i drogerije, znatno je veća i to – količinski za 9,6%, vrednosno za 12,8% i komadno za 9,1%. Brijači se i dalje najviše kupuju u velikim i srednjim prodavnicaama, koje imaju najveći udeo u količinskoj prodaji ovih proizvoda (56,7%). Na drugom mestu su hipermarketi/supermarketi sa 25,3% prodaje, dok se najmanje brijača količinski proda na kioscima - svega 0,6%

Autor: NilesenIQ

Raznovrstan izbor brijača pruža nam mogućnost da održavanje prilagodimo potrebama svoje kože. Koji brijači se više prodaju, da li oni za jednokratnu ili višekratnu upotrebu, govore podaci iz NielsenIQ maloprodajnog panela za period od februara 2021. do januara 2022.

Prodaja brijača u Srbiji tokom ovog perioda je u rastu, pa je tako vrednosna prodaja ovih proizvoda zabeležila rast od 6,2%, u odnosu na isti period  godinu dana pre. Količinska prodaja brijača veća je za 2,6%, dok je komadna prodaja je veća za 3,5%, u odnosu na isti period prethodne godine.

NielsenIQ panel posmatra prodaju u više različitih kanala prodaje - hipermarketi/supermarketi, velike prodavnice, srednje i male prodavnice, kiosci i paviljoni. Prodaja brijača manja je u odnosu na prošlu godinu u hipermarketima/supermarketima, a naročito u malim formatima, odnosno objektima do 40m2. Prodaja ovih proizvoda u hipermarketima/supermarketima beleži pad u sva tri tipa prodaje - količinski (-3,3%), vrednosno (-1,5%) i komadno (-3%), dok je pad u malim prodavnicama nešto izraženiji - količinski -8,2%, vrednosno -3,2% i komadno -2,6%.

Prodaja u velikim i srednjim prodavnicama, gde ulaze i drogerije, znatno je veća u odnosu na prethodnu godinu i to – količinski za 9,6%, vrednosno za 12,8% i komadno za 9,1%. Brijači se i dalje najviše kupuju u velikim i srednjim prodavnicaama, koje imaju najveći udeo u količinskoj prodaji ovih proizvoda (56,7%). Na drugom mestu su hipermarketi/supermarketi sa 25,3% prodaje, dok se najmanje brijača količinski proda na kioscima - svega 0,6%.

U svim regionima zabeležen je vrednosni rast prodaje brijača, u odnosu na isti preriod prethodne godine. Beograd ostvaruje rast od 7,8% vrednosne prodaje, Vojvodina beleži rast od 1,5%, Jugoistočna Srbija 7,8% i Zapadna od 11,1%.

Posmatrano po udelu prodaje brijača po regionima, najveća količina brijača prodata je u Vojvodini 26,2% sledi Beograd sa 25,5%, Jugoistočna Srbija sa 24,5 % i Zapadna Srbija sa 23,7% učešća. 
Kada se posmatra prodaja brijača koji su namenjeni ciljanom korisniku, količinski se najviše proda za muškarce (67,2%), a znatno manje ženskih (32,8%).

Kada je u pitanju prodaja po broju oštrica, najviše se prodaju brijači sa tri oštrice, vrednosno (69,1%), potom slede brijači sa dve oštrice ( 13,4%), pet (10,5%).

Ukoliko posmatramo prodaju po segmentima, jednokratni brijači imaju vrednosno učešće od 73,3%, potom slede žileti sa 19,2% i višekratni brijači sa 7,5%.

Top 5 proizvođača brijača zauzima 96,2% vrednosne prodaje i 93% količinske prodaje. Top 5 proizvođača (poređanih po abecednom redu) su: BIC SA, Edgewell, Freestyle, Procter&Gamble i Trajan.

Nielsen retail audit
Nielsen retail audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima na uzorku prodajnih mesta, izabranih tako da budu reprezentativni za kanale prodaje koji se prate. Ista prodajna mesta se popisuju na mesečnom ili dvomesečnom nivou tako što obučeni popisivači fizički broje maloprodajne zalihe, beleže obavljene nabavke u proteklom periodu, kao i maloprodajne cene, a sve to uz pomoć hand held terminala. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, kao i ostalih podataka značajnih za proizvođače, distributere i prodavce. Kanali prodaje koji su uključeni u analizu kategorije su: hipermarketi i supermarketi, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kiosci i paviljoni. Nielsen panel maloprodaje ne uključuje benzinske stanice, diskontne trgovine, cash & carry objekte, kao ni apoteke.