Summi1
Summit2

FOCUS: Sve za brijanje i depilaciju u lifletima

Osvrt na kategoriju: proizvodi za brijanje i depilaciju

Analize

17.06.2022.

Kategorija Brijači i žileti za muškarce i žene sa 54,4% imala je najveći vrednosni udeo. Preparati za depilaciju (pene, vosak, kreme,..) sa 18,2% su na drugom mestu. Preparati za brijanje i preparati posle brijanja imali su udeo nešto veći od 13%

Autor: Melani Cipot, Focus Research South East, Predstavništvo Beograd 

U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Proizvodi za brijanje i depilaciju, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po kategorijama, te top brendovima za 2021. i 2020. godinu. 

Prvi dijagram prikazuje vrednosni pokazatelj promotivnih aktivnosti po kategorijama. Focus je izmerio više od 1.800 objava u 2021. godini, što je slično prethodnoj godini. Kategorija Brijači i žileti za muškarce i žene sa 54,4% imala je najveći vrednosni udeo. Preparati za depilaciju (pene, vosak, kreme,..) sa 18,2% su na drugom mestu. Preparati za brijanje i preparati posle brijanja imali su udeo nešto veći od 13%.

Drugi dijagram: prvoplasirani brend u kategoriji Brijači i žileti za muškarce i žene je Gillete, proizvođača Procter&Gamble, sa 45% udela bruto oglašivačke vrednosti, te beleži 9% porasta u poređenju sa prethodnom godinom. Willkinson je, takođe, za nijansu uvećao svoj udeo te je u 2021. godini sa 23% udela na drugom mestu. Brend BIC je, u poređenju sa prethodnom godinom, izgubio 10% vrednosnog udela u oglašavanju lifletima. Oglašavalo se 17 različitih brendova.

Treći dijagram: u kategoriji preparata za depilaciju (vosak, krema, pena) oglašavalo se 20 brendova. Brend Lycia ostaje na prvom mestu sa 40% vrednosnog udela, te beleži minimalni pad u udelu. Takođe, Veet na drugom mestu sa 18% udela beleži pad za 4%. Privatne robne marke najviše oglašavaju drogerije. Udeo privatnih robni marki ponovo se uvećao, nakon toga što je u 2020. godini zbog lockdown-a bilo manje lifleta u drogerijama. U 2021. godini, njihov udeo ponovo je iznad 10% bruto oglašivačke vrednosti.

Četvrti dijagram: Nivea je na prvom mestu sa 23% u kategoriji sredstva posle brijanja. Brend Brion ojačao je vrednosni udeo, te je u 2021. godini za nijansu pretekao brend Str8, koji ima 14% vrednosnog udela. Brend Denim, italijanskog proizvođača Conter, prepolovio je svoj udeo, u poređenju sa prethodnom godinom. U toj kategoriji ukupno se oglašavalo 22 brendova.

Focus Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta. Udeli se temelje na GAV - bruto oglašivačka vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je, naravno, taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.

 

Predstavništvo Beograd  Focus South East
Kontakt telefon: +381 61 135 01 26
e-mail: m.cipot@focusmr.com
www.focusmr.com