Summi1
Summit2

IGD: Quick commerce nastavlja da se razvija

Jedan od najbrže rastućih i najinovativnijih segmenata industrije hrane i robe široke potrošnje

Analize

02.09.2022

Ovaj članak razmatra koliko brzo trgovci mogu da napreduju i ističe pet ključnih stvari koje treba znati o ovom kanalu… Čisti quick commerce operateri troše ogromne sume novca na proširenje svog poslovanja i na marketing, kako bi pridobili i zadržali kupce

Autor: Rachel Sibson, Retail Analyst, IGD

Quick commerce pruža priliku za dobavljače da dopru do novih kupaca, posebno mlađih generacija iz urbanim sredina. Iako saradnja s više kompanija u ovom sektoru može biti veliki izazov, quick commerce otvara priliku za testiranje i učenje, prikupljanje novih podataka o kupcima i isprobavanje novih ideja na agilnije načine, u poređenju s radom na već etabliranim platformama.

Ovaj članak razmatra koliko brzo trgovci mogu da napreduju i ističe pet ključnih stvari koje treba znati o quick commerce kanalu.

Investicije u quick commerce 
Quick commerce trgovci oslanjaju se na značajno finansiranje venture kapitala. To je kapital u rukama privatnog investitora koji ga obezbeđuje kompanijama sa visokim potencijalom rasta, u zamenu za udeo u kapitalu. Ovakvi investitori vide ogroman potencijal na tržištu prehrambenih proizvoda s prelaskom na online kanal, a svesni su i povećanih očekivanja kupaca. Oni veruju da quick commerce kompanije imaju dugoročno održivu budućnost.

Grafikon 1 prikazuje dosadašnje investicije u ključne igrače quick commerce kanala u poređenju s nekim od vodećih agregatora.
 
Sa grafikona se može primetiti da je američki Gopuff, koji posluje od 2013, prikupio najviše novca – 3,4 milijarde dolara, što mu je omogućilo akvizicije i širenje u Evropu.

Međutim, čisti quick commerce operateri, takođe, troše i ogromne sume novca na proširenje 
svog poslovanja i na marketing, kako bi pridobili i zadržali kupce.

Šta je quick commerce?

Quick commerce trgovci isporučuju namirnice i osnovne potrepštine kupcima za manje od jednog sata, uglavnom ciljajući na ispunjenje za manje od 30 minuta ili čak i manje od 15 minuta. Njihov asortiman obično uključuje hranu za poneti, dopunske namirnice i večernji obrok.

Agregatori

Web stranice trećih strana koje nude ispunjenje porudžbine.

Čisti igrači (Pure Plays)

Svoju ponudu grade oko dostave koja se obavlja velikom brzinom, često za manje od 15 minuta. 

Etablirani trgovci

Kroz partnerstvo s trećim stranama za usluge dostave, etablirani trgovci su, takođe, pokrenuli sopstvene ekspresne usluge.

Pet stvari koje treba znati o kanalu

1. Pojavljuju se dominantni igrači
Tokom poslednjih 12 meseci videli smo da se krajolik quick commerce naglo menja. Akvizicije i bankroti dovode do pojave dominantnih trgovaca ovog tipa. To će se nastaviti sve dok se na svakom tržištu ne pojave jedan ili dva vodeća igrača.

2. Dobavljači treba da odrede prioritet s kim će raditi
Ključni quick commerce trgovci razlikovaće se u zavisnosti od regiona i tržišta. Otuda je posebno važno razumeti različite kompanije na svojim tržištima i kako one funkcionišu. Dobavljači treba da procene kojim trgovcima bi trebalo da daju prioritet za saradnju, kako bi ostvarili najbolji povrat ulaganja (ROI).

3. Čisti quick commerce trgovci treba da povećaju prosečne vrednosti narudžbina
Povećanjem vrednosti narudžbine s £20 na £30, profitni doprinos za čiste quick commerce trgovce povećava se sa £1,76 i 9% marže, na £4,61 ili 15% marže.

4. Minimalne razlike u ceni
Cene proizvoda koje nude čisti quick commerce trgovci su samo 0,1% više od cena u radnjama. Od prošle godine, čisti quick commerce irgači su se više fokusirali na ponudu vrednosti i strategiju cena. Cene u Gorillas i Gopuff odgovaraju cenama vodećih trgovaca.

5. Manji broj quick commerce kupaca u Velikoj Britaniji 
Broj kupaca u Velikoj Britaniji koji su izjavli da su koristili quick commerce, u poslednjе četiri nedelje, pao je s 13% u maju 2021. na 11% u maju 2022. To je verovatno zbog ograničenog raspoloživog prihoda kupaca, usled pritiska s kojim se trenutno suočavaju kupci u Ujedinjenom Kraljevstvu.

O kompaniji 
IGD pruža globalne uvide i analize, i daje predviđanja za industrije hrane i robe široke potrošnje, kako bi pomogao klijentima da se izbore sa izazovima u okruženju koje se stalno menja. Da saznate više o quick commerce-u, i kako se razvija u zapadnoj Evropi, posetite: ra.igd.com/q-commerce-profitability.