Summi1
Summit2

SAD: P&G zadovoljan rezultatima u kvartalu uprkos izazovnom okruženju

POSLOVANJE

Svet

21.10.2022

Procter & Gamble oseća posledice viših cena i jačeg dolara. Profit je u padu, a potražnja opada, iako gigant proizvoda široke potrošnje nastavlja da radi iznad očekivanja.

Procter & Gamble se drži bolje nego što se očekivalo u trenutnom izazovnom okruženju. Proizvođač Ariel, Gillette i Pampers, između ostalih, zabeležio je blagi rast prodaje za 1% na 20,6 milijardi dolara (oko 21 milijardu evra) u upravo završenom kvartalu, što je više nego što su se analitičari usudili da progrnoziraju.
Iako je upravljanje cenama i operacijama trenutno veoma teško, organski rast bi ostao solidan, kaže CEO Jon Moeller.

Rastući troškovi sirovina i dalje su naveli P&G da poveća cene za 9%, što je smanjilo obim prodaje za 3%. Potrošače pomalo odvraćaju sve veće cene. Lanci supermarketa već su otkrili da se ljudi više odlučuju za jeftinije privatne robne marke. Pored toga, snaga dolara u odnosu na evro i funtu koštala je P&G 6% njegovog prometa. Kao rezultat toga, neto profit je pao za 4% na 3,9 milijardi dolara (4 milijarde dolara).

Za celu 2023. godinu, koja se završava krajem juna, P&G sada snižava svoju prognozu. Dok se u početku očekivalo da će rast prihoda biti oko 2%, grupa sada očekuje da će prodaja pasti između 1% i 3%. Samo efekti valute koštali bi grupu oko 1,3 milijarde dolara, dok bi se transportni troškovi povećali za 200 miliona dolara, a troškovi sirovina za čak 2,4 milijarde dolara.

izvor: retail detail
foto: P&G