Summi1
Summit2

Euromonitor International: Rast prodaje šminke i boja za kosu

VKK - Boje za kosu i šminka

Vodič kroz kategoriju

11.10.2022

Podaci se odnose na vrednosnu i količinsku prodaju dekorativne kozmetike i boja za kosu u Srbiji, u periodu od 2019. do 2021. godine. Uz to, istraživačka agencija nam daje i podatke o year-on-year rastu, odnosno padu, kao i o distribuciji po kanalima

Autor: Euromonitor International

Prema Euromonitrovoj definiciji, dekorativna kozmetika obuhvata sledeće kategorije proizvoda: šminku za oči, šminku za lice, proizvode za usne, proizvode za nokte i setove dekorativne kozmetike.
Šminka za oči obuhvata sledeće grupe proizvoda: maskare, olovke za oči, senke za oči, olovke za obrve i olovke za oči. Izuzeti su sredstva za skidanje šminke i dodaci za oči, kao što su veštačke trepavice.

Šminka za lice uključuje: pudere/regeneratore, rumenilo, puder u kamenu, hajlajtere, bronzere, BB/CC kreme i drugu šminku za lice. Ovo poslednje uključuje bazne kreme/prajmere - oni apsorbuju prirodna ulja kože, omogućavajući efikasnije nanošenje pudera, i minimizatore pora koji se koriste kao bazna krema. Obično se koristi u kombinaciji sa hidratantnim kremama/serumima protiv starenja. Kreme za podočnjake i sredstva za matiranje lica (obično dolaze u formatu papira/listova/maramica) su takođe uključene ovde. Isključeni su tonirani proizvodi koji su prvenstveno hidratantne kreme za lice.

Proizvodi za usne obuhvataju: ruževe, olovke za usne, sjaj za usne i druge proizvode za usne.
Proizvodi za nokte uključuju: lakove/emajle za nokte, sredstva za uklanjanje laka za nokte, tretmane, proizvode za kućni manikir kao što su omekšivači zanoktica i ojačavači noktiju. Isključene su turpije za nokte, makaze, kompleti za veštačke nokte i opšti pribor za nokte.

Pod setovima dekorativne kozmetike podrazumevaju se kozmetički artikli u više boja iste linije brenda upakovani zajedno u set i po povoljnijim cenama u poređenju sa kupovinom proizvoda zasebno. Uključuje tradicionalne poklon-setove za šminku i setove šminke (uključujući npr. karmin, senke za oči i maskaru), kao i palete šminke koje kombinuju rumenilo, senke za oči i ruž/sjaj za usne u jednom plastičnom pakovanju. Setovi za šminkanje/kompleti za pripremu, takođe, mogu da sadrže dodatke, kao što su četke za šminkanje, pincete ili turpije za nokte. Takođe, uključuje setove, koji se sastoje od proizvoda iz više kategorija (npr. šminka i nega kože), sve dok je primarni proizvod dekorativna kozmetika.

Kategorija boja za kosu uključuje trajne, polutrajne boje, tonere, kao i blanševe, hajlajtere, penu u boji, krede za kosu, maskare za farbanje, obnavljače boje i proizvedenu kanu. Isključeni su šamponi, proizvodi 2 u 1, pene ili balzami sa svojstvima poboljšanja boje, čija je primarna funkcija pranje.

O kompaniji i istraživanju:
Euromonitor International je vodeći svetski dobavljač globalne poslovne inteligencije, analiza tržišta i uvida u ponašanje potrošača. U saradnji sa našim klijentima, pružamo prave izveštaje, baze podataka ili prilagođeno rešenje za podršku odlukama i razvoj njihovog poslovanja. Kombinujemo globalnu ekspertizu sa lokalnim uvidom analitičara širom sveta, kako bismo pomogli našim klijentima da predvide industrijske, ekonomske i potrošačke trendove. Povezujući metodologije zasnovane na nauci o podacima sa istraživanjima na terenu, pružamo kontekst strateškim i taktičkim podacima, pomažući klijentima da odgovore na najveće izazove i identifikuju mogućnosti. Imamo 15 kancelarija širom sveta, jedna je i u Srbiji