GlobalData: Sponzorstva na Svetskom prvenstvu u fudbalu iznosiće skoro 2 milijarde dolara

AKTUELNO

Svet

21.11.2022.

Sa prosečnom cenom od više od 63 miliona dolara (61,3 miliona evra), veliki broj brendova potrošio je i više nego što je mogao da priušti kako bi postao sponzor ovogodišnjeg Svetskog prvenstva, tvrdi istraživanje kompanije GlobalData.

Na ovogodišnjem turniru, koji je za vikend počeo pobedom Ekvadora od 2:0 nad domaćinom Katarom, 27 zvaničnih partnera iskoristiće svoja marketinška prava, potrošivši oko 1,7 milijardi dolara (1,66 milijardi evra) u tom procesu, saopštio je GlobalData u svom izveštaju Business of FIFA World Cup 2022.

Međutim, visoka cena sponzorstva znači da će 15 od ovih 27 ključnih sponzora debitovati ove godine na Svetskom prvenstvu, dok je mnoge dugogodišnje sponzore odbila ova visoka cena.

Sedam do sada najavljenih partnerstava već imaju vrednost veću od 100 miliona dolara, saopštio je GlobalData.

Svetsko prvenstvo u fudbalu je najveće sportsko takmičenje na planeti. Dok se Super Bowl često smatra najvećom sportskom emisijom svake godine u februaru, realnost je da broj gledanosti i komercijalna vrednost blede u poređenju sa FIFA svetskim prvenstvom. Nijedno drugo takmičenje ne nudi brendovima priliku da promovišu svoje proizvode i usluge u tolikom obimu kao ovo takmičenje, rekao je Jake Kemp, sportski analitičar GlobalData.

Međutim, za jednog od glavnih sponzora turnira, Budweiser-a, turnir je počeo sa izvesnom konfuzijom, pošto su katarske vlasti povukle prodaju piva sa stadiona dva dana pre početka turnira. 

Kompanija je tražila da FIFA smanji ugovor o partnerstvu za više od 70 miliona dolara zbog stotina hiljada jedinica piva koje neće moći da proda, ali je obavestila potrošače da će moći da kupe pivo van stadiona na stanicama širom Dohe.

Izvor: Fox Sports / esmmagazine
Foto: Pixabay