Summi1
Summit2

Holandija/Belgija: Jumbo ne postiže očekivane rezultate

AKTUELNO

Svet

11.01.2023

Holandski trgovac Jumbo se susreće sa problemima - njegov udeo na domaćem tržištu stagnira, a prodaja je porasla za samo 3,2%, uprkos inflaciji od preko 10%. Brojke za Belgiju su još više zabrinjavajuće.

To je trebalo da bude veliki trijumf: po prvi put u istoriji, Jumbo prelazi prekretnicu od deset milijardi evra prodaje. Međutim, 2022. godina nije bila sjajna za holandsku grupu supermarketa: rast od 3,2% bio je nešto veći od tržišnog (3%), ali je bio i značajno ispod nivoa inflacije. 

Lanci supermarketa svuda teško mogu da prebace izuzetno povećane troškove na potrošače, što je takođe dokazao tržišni lider Colruyt u Belgiji. Na mreži je zabeležen rast od 4,5 odsto, ali su u toj oblasti pretekli Albert Heijn i Picnic, koji je danas drugi najveći veb supermarket u Holandiji.

Osnivač Karel van Eerd preminuo je prošlog meseca u 84. godini, dok je hapšenje i naknadna ostavka generalnog direktora Fritsa van Eerda „imala veliki uticaj na Jumbo organizaciju“.

Dok je Albert Heijn uspeo sa dve velike akvizicije prošle godine, Jumbo više ne raste u Holandiji, primećuje osnivač RetailDetail-a Jorg Snoeck. U 2023. žele da otvore samo tri prodavnice u Holandiji, dok su dve već zatvorili 2022. U Belgiji i dalje imaju samo deset otvaranja godišnje, dok je ranije plan bio petnaest radnji godišnje. Ovo je takođe neophodno za postizanje profitabilnog obima.

Pošto u Holandiji nema rasta, Jumbo ne može da nadoknadi belgijske gubitke. Naprotiv, zamenski CEO Ton van Veen sam priznaje da su marže manje u ovim vremenima. Nadoknađivanje zaostatka na mreži takođe zahteva mnogo ulaganja. Ton van Ven ipak kaže da će nastaviti na stabilnom kursu i da će za sada progutati nepremostive dodatne troškove.

izvor: retail detail
foto: Jumbo