Summi1
Summi1

FOCUS: Toalet papir i kuhinjski ubrusi u lifletima

Osvrt na kategoriju: papirna galanterija

Analize

20.01.2023.

U kategoriji toalet papira, oglašavalo se 23 proizvođača, dok je udeo svih privatnih robni marki 11%... Top proizvođači u kategoriji kuhinjski ubrusi imaju zajedno više od 60% bruto oglašivačke vrednosti u lifletima. Sve privatne robne marke u ovoj kategoriji, u prva tri kvartala 2022. godine, imaju udeo od 12,1%

U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Papirna galenterija, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti za toalet papir i kuhinjske ubruse, po proizvođačima, odabranim trgovcima, kao i prema prosečnim cenama za period januar – septembar 2022. i 2021. godine.

Prvi dijagram nam prikazuje analizu Top proizvođača, za kategoriju toalet papira. Na prvom mestu, po vrednosti oglašavanja, je domaći proizvođač Drenik sa 43%, koji je u prva tri kvartala 2022. godine uvećao svoj udeo, u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Na drugom mestu je Essity sa 21,5% koji takođe beleži porast. Paloma, na trećem mestu sa 6,4% udela, ima ove godine vrednosni pad. Udeo svih privatnih robni marki je 11%. Oglašavalo se 23 proizvođača u ovoj kategoriji.

Drugi dijagram prikazuje udeo Top proizvođača kod odabranih trgovca u prva tri kvartala 2022. godine. Drenik ima najveći udeo u domaćem lancu DIS, čak 73% vrednosnog oglašavanja toalet papira. Essity u Lidlu ima veći vrednosni udeo nego Lidlova privatna robna marka. Paloma je svoj najveći udeo dobila u Maxi-ja 20,4% . Aroma i Lidl su svojoj privatnoj robni marki izdvojili najviše oglasnog prostora u svojim lifletima.

Treći dijagram govori o rastu cena, koji nije poštedeo ni kategoriji toalet papira. Graf nam prikazuje prosek oglašavanih cena za najviše oglašavane proizvode ove kategorije, tj. pakovanje od 10 troslojnih rolni. Prosek oglašavanih promotivnih cena, u prva tri kvartala u 2022. godini, za 36% veći je od proseka u istom periodu prethodne godine. Prosečni oglašavani popust za ove proizvode, u ovoj godini, je oko 20%.

Četvrti dijagram prikazuje Top proizvođače u kategoriji kuhinjski ubrusi, koji imaju zajedno više od 60% bruto oglašivačke vrednosti u lifletima. Sve privatne robne marke u ovoj kategoriji, u prva tri kvartala 2022. godine, imaju udeo od 12,1%, te beleže pad. I kod ubrusa, takođe, na prvom mestu je domaći proizvođač Drenik, sa svojim brendom Perfex, te beleži vrednosno uvećanje, dok ostali proizvođači imaju pad u poređenju sa istim periodom 2021. godine. U toj kategoriji se, osim privatnih robi marki, oglašavalo još 17 proizvođača. 

Focus Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina, u 35 evropskih zemalja, prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta. Udeli se zasnivaju na GAV - bruto oglašivačka vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lifletima sa visokim bruto dometom. Rezultat je, naravno, taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču i, samim tim, ostavljaju veći efekat na njega.

 

Predstavništvo Beograd Focus Research South East
Kontakt telefon: +381 61 135 01 26
e-mail: m.cipot@focusmr.com
www.focusmr.com