Summi1
Summit2

Digital element: Top 15 profila kompanija i brendova na društvenim mrežama

AKTUELNO

Marketing

06.02.2023

Autorka: Sandra Tmušić, Digital element

Praznična euforija je iza nas, kao i užurbani decembar, mesec u kome najviše trošimo. Kraj godine je poznat kao period slava u Srbiji i vreme priprema za novogodišnje i božićne praznike. Ovo koriste trgovci da privuku kupce u svoje radnje raznim sniženjima. Šta se u isto vreme dešavalo na digitalnim kanalima? Kako su kraj godine iskoristile kompanije za privlačenje potencijalnih kupaca i promociju na društvenim mrežama? Agencija Digital Element analizirala je korporativne naloge domaćih i stranih kompanija koje posluju u Srbiji na Facebook-u, Instagram-u i YouTube-u. U nastavku vam predstavljamo top 15 profila kompanija u decembru i novembru 2022. godine. Takođe, otkrivamo koje su kompanije ostvarile najzapaženije rezultate na društvenim mrežama u toku cele 2022. godine.

Facebook
Kada je u pitanju Facebook komunikacija za decembar prethodne godine prvo mesto zauzima kompanija Mozzart Bet uz povećanje engagement-a (like, share, comment) u odnosu na novembar. Mozzart Bet je imala ukupno 93K reakcija.

Lidl Srbija (68K) i Aksa (47K) su zauzeli drugo i treće mesto u decembru uz značajno povećanje engagement-a u odnosu na novembar. Na četvrtom mestu našla se Forma Ideale (34K), međutim ovoj kompaniji decembar je doneo smanjenje engagement-a u odnosu na novembar.


 
Na listi najuspešnih brendova i kompanija u decembru našli su se i: Dr.Oetker , MaxBet ,Polovni automobili i Emmezeta. Slede Prolom voda, potom DIS market koji beleži rast engagement-a, zatim slede C kafa i Gomex trgovina . Noblice su novi brend na listi i zauzimaju trinaestu poziciju. Slede Maxi i A1 Srbija koji je uz porast engagement-a zauzeo poslednje mesto TOP 15 brendova na Facebook-u.


 
Instagram
Nalozi Aksa Srbija (138K), Lidl Srbija (123K) i Forma Ideale (81K)  zauzimaju prva tri mesta na listi Instagram TOP 15. Na svim nalozima publika je više reagovala u decembru u odnosu na novembar.

dm Srbija (68K) u decembru beleži skok na listi i zauzima četvrtu poziciju. Sledi Dexyco kids ,zatim Fashion & Friends, Sephora i Guarana. Belgrade Waterfront sa porastom interakcija publike zauzima osmu poziciju. Laguna knjige zauzima devetu poziciju . U TOP 15 brendova na Instagram-u našli su se još: Plazma keks, Jaffa keks i Dis market. Na listu se u decembru vratio Dr.Oetker sa engagement-om od 28K .

Youtube
Raiffeisen Srbija (3.7M) zauzima prvo mesto uz višemilioski rast pregleda u odnosu na prethodni period. IDEA (3.2M) zauzima drugu poziciju u decembru sa povećanjem broja pregleda od 1M. Mts Tvoj svet (1.9M) zauzima treću poziciju. Yettel Srbija (1.3M) uz milionski rast broja pregleda zauzima četvrtu poziciju. 


 
Lidl Srbija (1.1M) je u decembru zauzeo petu poziciju TOP 10 liste Digital Element-a. Za razliku od novembra, na listi su se našle Grand kafa i Maxi. Na listi TOP 10 kompanija/brendova svoje mesto imaju i: Mozzart Srbija, Najlepše želje i Nikšićko pivo. Banca Intesa se u decembru nije našla na TOP 10 listi za razliku od novembra kada je delila jaku petu poziciju sa nalogom mts Tvoj svet.

Najuspešnije objave na društvenim mrežama 
Lidl Srbija je plasirao najuspešniju objavu na Facebook-u ,,Budite odgovorni-ne bacajte petarde” sa 9.2K reakcija. Nagradna aktivacija Jaffa keksa bila je najuspešnija na Instagramu sa osvojenih 37K lajkova i zasluženo zauzela prvu poziciju. Novogodišnji IDEA karavan tradicionalno privlači veliku pažnju na društvenim mrežama, a u decembru je na YouTube-u zauzeo prvo mesto sa brojem pregleda od 2.6M. 

Na Instagramu i Youtube u decembru primećujemo povećanu aktivnost publike, zbog čega zaključujemo da su  korporativni nalozi kompanija i brendova na ovim društvenim mrežama imali veliku pažnju pubike, koju su kako smo videli dobro iskoristili i ostvarili zavidne rezultate.

Najuspešniji profili na društvenim mrežama u 2022. godini
Za kraj ćemo uraditi kratku retrospektivu i osvrnuti se na rezultate koje su kompanije i brendovi ostvarili na društvenim mrežama u godini za nama.

Facebook
MozzartBet (ENG 717.6K) se istakao kao najuspešniji profil na Facebook-u na osnovu ostvarenog engagement-a u 2022. godini na platformi Facebook. Forma Ideale  (ENG 596.9K) se nalazi na drugoj poziciji, dok Lidl Srbija (ENG 484.8K) zauzima treću poziciju. Na listi TOP 15 kompanija našli su se još : Emmeceta, Frikom, Prolom voda, Gomex, C kafa, Max Bet, Mts, Polovni automobile, Dr.Oetker , Gigatron, DIS market i Podravka Srbija.


 
Instagram
Forma Ideale (659.5K) zauzima prvu poziciju najuspešnijeg brenda na osnovu ostvarenog engagement-a u 2022. godini na platformi Instagram. Fashion&Friends (616.7K) se nalazi na drugoj poziciji, dok Lidl Srbija (529.9 K) zauzima treću poziciju. Na TOP 15 listi se nalaze i sledeće kompanije i brendovi: Dm Srbija, Aksa Srbija, Lilly drogerije, Guarana, Laguna knjige, Prolom voda, Totallywelness, RedBull Srbija , Sephora, Ponovi to i Dr.Oetker.

Youtube
Lidl Srbija (22.6M) zauzima prvu poziciju na listi najuspešnijih kompanija na Youtube po broju pregleda. Samsung Srbija (13.8M) se nalazi na drugoj poziciji, dok Pepsi Srbija (11.7M) zauzima treću poziciju. Kompanije koje su svoje mesto našle na listi TOP 15 Youtube naloga za 2022. godinu su: IDEA, Yettel, Mts tvoj svet, MozzartBet, Bambi Plazma, Ledo, Nivea Srbija, Frikom, Raiffeisen Srbija , Maxi, Forma Ideale i moj SBB.