Summi1
Summit2

Holandija: Heineken objavio rezultate poslovanja za 2022.

POSLOVANJE

Svet

17.02.2023.

Heineken N.V. objavio je rezultate poslovanja za 2022. godinu.

Neki od ključnih ostvarenih rezultata su rast prihoda od 30,4%, neto prihoda (beia) 21,2% organski rast (po hektolitru 13,9%), kao i organski rast ukupnih volumena piva 6,9%, volumena premium piva 11,4 i Heineken volumena 12,5%.

Heineken je ostvario bruto uštedu od 1,7 milijardi evra i na dobrom je putu da ostvari svoj cilj uštede 2 milijarde evra do kraja 2023. godine.

Operativni profit u 2022. godini iznosi 4,283 miliona evra, dok je organski rast operativnog profita 24%, a marža operativnog profita 15,7%.

Pivar je ostvario neto profit 2,682 miliona evra i organski rast neto profita 30,7%.

Zarada po akciji je iznosila 4,92 evra, što je porast u odnosu na 2021. kada je ta brojka iznosila 3,54 evra.

Planovi za celu 2023. su nepromenjeni, a očekuje se da će operativni profit organski rasti od srednje do visoke jednocifrene vrednosti.

Dolf van den Brink, predsednik izvršnog odbora i CEO kompanije je, osvrćući se na rezultate za 2022. godinu, istakao:

Drago mi je što smo tokom 2022. godine ostvarili snažne rezultate u okruženju koje je konstantno izazovno i promenljivo, ostvarujući viši rast u odnosu na rast celokupne kategorije piva na većini naših tržišta. Naš premium portfolio je nastavio da premašuje očekivanja, vođen odličnim rastom Heineken brenda i dodatno osnažen uvođenjem Heineken Silver brenda. Uvodimo inovacije kako bismo proširili lidersku poziciju u segmentu bezalkoholnog piva i pića izvan kategorije piva. Ubrzavamo primenu digitalnih platformi u našem poslovanju i nastavljamo smanjenje karbonskog otiska u našim pivarama. Napredak u okviru ovih i mnogih drugih inicijativa jasan je pokazatelj da je naša EverGreen strategija na putu da obezbedi dugoročno, održivo stvaranje dodatne vrednosti. Ostvarili smo uravnotežen rast, jer smo odgovorno sprovodili cenovnu politiku, napravili dalji korak u našem planu produktivnosti i nastavili da ulažemo u naše brendove i razvoj naših zaposlenih. U narednoj godini, globalni ekonomski izgledi će ostati izazovni. Nastavićemo da ulažemo, ali ćemo i dalje biti disciplinovani u pogledu cenovne politike i troškova. Naša očekivanja, koja smo prezentovali 30. novembra 2022, ostaju nepromenjena.

izvor: InStore
foto: Heineken