Summi1
Summit2

Švajcarska: Nestlé ostvario rast prodaje od 5,6% u prvom kvartalu

POSLOVANJE

Svet

25.04.2023.

Ukupna prodaja porasla je za 5,6 odsto i iznosi 23,5 milijardi švajcarskih franaka, dok je organski rast dostigao 9,3 odsto, sa realnim unutrašnjim rastom (RIG) od -0,5 odsto i rastom cena od 9,8 odsto.

Nestlé je ostvario snažan organski rast u prvom kvartalu, a napori naših timova na optimizaciji portfolija i odgovorno određivanje cena pomogli su da se neutrališu tekući pritisci usled dvogodišnje inflacije troškova. Uspostavljanjem novog partnerstva, kroz zajednički poduhvat u poslovanju sa smrznutim picama u Evropi obezbedili smo najbolju platformu za razvoj punog potencijala ovog posla. Nakon snažnog početka godine, potvrđujemo naša očekivanja za 2023. godinu i ostajemo fokusirani na stvaranje vrednosti za sve zainteresovane strane, rekao je Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé.

Po kategoriji proizvoda, najveći doprinos organskom rastu dala je Purina PetCare, sa svojim premium brendovima Purina ONE, Purina Pro Plan i Friskies. Prodaja kafe je rasla visokom jednocifrenom stopom, uz pozitivan razvoj prodaje za NESCAFÉ, Starbucks i Nespresso. Prodaja konditorskih proizvoda je rasla dvocifrenom stopom, uz snažan rast za Kit Kat i sezonske proizvode. Ishrana za bebe dostigla je dvocifrenu stopu rasta u velikom broju geografskih regiona. Mlečni proizvodi su zabeležili visok jednocifreni rast, uz veliku tražnju za kremama za kafu i pristupačnim obogaćenim mlekom. 

Podsetimo, Nestlé i kompanija za privatni kapital PAI Partners nedavno su se dogovorili da osnuju zajedničko preduzeće za Nestlé-ovo poslovanje sa smrznutim picama u Evropi, koje će biti posvećen učesnik na konkurentnom i dinamičnom tržištu.

Rast u Zoni Evropa podržan je rastom cena, održivim zamahom elektronske trgovine i snažnim razvojem prodaje out-of-home kanala. Zona je zabeležila porast tržišnog udela u hrani za kućne ljubimce, konditorskim proizvodima i ishrani za bebe. Po kategoriji proizvoda, ključni doprinos rastu dala je Purina PetCare, dok su konditorski proizvodi zabeležili dvocifreni rast, a prodaja kafe rasla visokom jednocifrenom stopom.

Kada je u pitanju Srbija, u prvom kvartalu 2023. godine je takođe zabeležen pozitivan organski rast od 12,2 odsto. 

Veoma smo ponosni na naš tim u Srbiji, njihovu posvećenost i motivisanost. Zahvaljujući tome, Nestlé Srbija je u prvom kvartalu 2023. godine ostvario rast od 12,2 odsto, što se pozitivno odrazilo na ukupne rezultate Nestlé Zone Evropa. Nastavljamo naš put ka uspehu u svim kategorijama i kanalima. To se naročito odnosi na razvoj kategorije napitaka, gde se ističe NESCAFÉ, čijih se 6.000 šoljica izvrsne kafe svake sekunde popije u svetu, kao i razvoj našeg poslovanje sa hranom za kućne ljubimce, koja je glavni pokretač ukupnog razvoja tržišta u Srbiji. Držeći se čvrsto naše strategije za razvoj poslovanja, i dalje ćemo biti podrška ugroženim kategorijama društva, kojima smo u dosadašnjem toku godine donirali proizvode u vrednosti većoj od 9,5 miliona dinara, istakla je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.

U toku 2023. godine, Nestlé očekuje da će godišnji organski rast prodaje da bude između 6 i 8 odsto, a da će marža operativne dobiti pri trgovanju biti između 17 i 17,5 odsto. Takođe, očekuje se da će osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti porasti između 6 i 10 odsto.

Izvor: InStore
Foto: Nestlé