U prvoj SMART prodavnici bez kasa koja je otvorena u regionu, na adresi Kurelčeva 1 u Zagrebu, kupci mogu da uđe i skeniraju QR kod iz Konzumove mobilne aplikacije, uzmu sa police željene artikle i jednostavno izađu napolje. Plaćanje kupljenih artikala automatski će se sprovesti putem računa debitne ili kreditne kartice koju je kupac unio u aplikaciju, a račun stiže u aplikaciju i na e-mail.
Jednostavno, bez gužvi i zadržavanja, doslovno kao kupovina u prolazu, sistem putem aplikacije zapravo funkcioniše kao „digitalni novčanik“ i omogućava kupcima svih generacija premijum iskustvo kupovine.
Ova je trgovina prava potvrda uloge koju ima lider na tržištu – postiže maksimum u svakodnevnom poslovanju, na dobrobit kupaca i tržišta, a istovremeno iz vida ne ispušta poluge svoga budućeg razvoja. Konzum to radi već godinama. Tako je prošle nedelje mogao biti daleko ispred svih u spuštanju cena u prilog snižvanju inflacije u Hrvatskoj, a sada tržištu otvora vrata prve automatizovane trgovine u Hrvatskoj. Taj je iskorak potpuno u skladu s planovima o tehnološkoj transformaciji i digitalizaciji, koje su jedan od četiri stuba razvojne strategije Fortenova grupe. Kao vodeće inovatore u maloprodaji u regionu u rešenjima napredne analitike i veštačke inteligencije, nedavno nas je na svetskom nivou prepoznao i Google Cloud dodelivši nam dve prestižne nagrade, rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Otvaranjem prve SMART prodavnice u jugoistočnoj Evropi pokazujemo da je Konzum predvodnik u trendovima i inovacijama. Da bismo ostali neosporivi lider na tržištu i prvi izbor zaposlenima i kupcima, kontinuirano ulažemo u modernizaciju naše maloprodajne mreže, pa tako i u potpuno nove koncepte kao što je Konzum SMART. Konzum svakim novim tehnološkim iskorakom postaje sinonim modernog načina kupovine za čitavu porodicu, izjavio je Zoran Mitreski, izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodaju i predsjednik Uprave Konzuma.
Kako se ističe u saopštenju kompanije, Konzum ostaje fokusiran na domaće, sveže i zdrave namirnice, kao i pružanje kvalitetne usluge. Stoga će kupci u novoj SMART prodavnici moći da biraju namirnice, higijenske i kućne potrepštine iz bogate ponude više od 1.700 artikala široke namene, s naglaskom na sveži odjel, pića i asortiman TO GO.
Kompanija je uvela i plaćanje kripto valutama, prvo u online, a potom i u fizičkim prodavnicama, a kupci u trgovinama mogu da plaćaju putem aplikacije KEKS Pay. Konceptom SMART prodavnice podstiče se i zajednička kupovina - tako ako par dođe u prodavnicu, artikli koje svako od njih odabere sa police naplate se zajedno na jednom računu.