Tokom proteklih 12 meseci, tržišni udeo proizvoda privatnih robnih marki u Evropi je povećan za 1,7%, na 38,1%, navodi se u najnovijem izdanju International Private Label Yearbook-a, publikacije PLMA i istraživačke firme NielsenIQ.
U 16 od 17 ispitanih zemalja, privatni brendovi su ponovo uspeli da povećaju svoj udeo. Jedini izuzetak je Švajcarska, gde je udeo privatnih robnih marki blago opao. Ipak, ta zemlja i dalje ima najveći udeo privatnih robnih marki: to je jedina zemlja sa udelom većim od 50%.
Na 11 tržišta privatne robne marke imaju tržišni udeo iznad 30%, a na šest tržišta predstavljaju više od 40%.
Zemlje sa najvećim rastom udela privatnih robnih marki su Portugal (+4,4%), Nemačka (+2,9%), Češka (+2,8%) i Španija (+2,2%). Belgija (38,9%) i Holandija (44,9%) zabeležile su rast udela privatnih robnih marki od 1,5%. Obe zemlje su zabeležile najveći rast kod proizvoda od papira, proizvoda za kućnu negu i ambijentalne hrane.
Podsetimo, prema podacima o prodaji IRI Unifi-a, objavljenim u PLMA-ovom izveštaju za 2023. godinu, prodaja proizvoda privatne robne marke je u 2022. dostigla rekordan nivo, sa rastom od 11,3% na ukupnu vrednost od 228,6 milijardi dolara.
Izvor: RetailDetail.eu
Foto: Pixabay