Summi1
Summit2

Euromonitor International: Rast prodaje cerealija se nastavlja jer potrošači zahtevaju praktičnost i zdraviju ishranu

InFokus: Doručak

inFokus

19.10.2023

Vrednosna prodaja porasla je u 2022. godini za 13% u trenutnim uslovima, na tri milijarde dinara… Ceralije spremne za konzumaciju je kategorija sa najboljim rezultatima u prošloj godini, sa vrednosnim rastom prodaje, takođe, od 13% na tri milijardi dinara… Predviđeno je da prodaja raste po trenutnoj vrednosti CAGR od 9% (2022. konstantna vrednost CAGR od 5%) do 2027. godine na pet milijardi dinara

Autor: Euromonitor International 

Prema podacima kompanije Euromonitor International, žitarice za doručak ponovo su zabeležile pozitivan rast prodaje tokom 2022. godine, jer je potražnja za proizvodima koji nude praktičnost i potpunu ishranu uticala na proširenje baze potrošača ove kategorije. Doručak ostaje veoma važan obrok u većini srpskih domaćinstava i malo ljudi je spremno da ga redovno preskače. Kako su se Srbi vratili svom načinu života pre pandemije tokom 2022. godine, imali su manje vremena da potroše na pripremu doručka kod kuće pre nego što odu na posao ili u školu. Kao rezultat toga, potražnja za praktičnim žitaricama za doručak raste, a žitarice spremne za jelo, koje je samo potrebno preliti toplom vodom, posebno imaju koristi od reputacije da se brzo i lako pripremaju. Osim toga, rastuća svest stanovništva Srbije o zdravlju pokazala se ključnom, jer je podsticala potrošače da jedu žitarice za doručak koje se smatraju zdravim i hranljivim. 

Rastuća potražnja podstiče lidere kategorija da pojačaju promotivne aktivnosti 
Povećanje potražnje za žitaricama za doručak tokom 2022. godine ohrabruje vodeće igrače u kategoriji da povećaju intenzitet svojih promotivnih aktivnosti u nastojanju da privuku pažnju rastuće baze potrošača. Fun&Fit Company, Nestle i Dr. Oetker su bili aktivno uključeni u promociju svojih brendova, a promocija cena je bila jedna od najpopularnijih i najefikasnijih strategija. Sa porastom inflacije širom Evrope tokom 2022. godine, osetljivost potrošača u Srbiji na cene je porasla, što je mnoge navelo da traže popuste i promocije pri kupovini širokog spektra osnovnih namirnica, uključujući i žitarice. Najčešće reklamirana veličina pakovanja u kategoriji je 250g, pri čemu su žitarice spremne za jelo, u posmatranom periodu, bile podložnije daleko većem reklamiranju nego ranije, jer doživljak kaše kao zdravog obroa i reputacija koju žitarice spremne za jelo imaju zbog njihove brze i jednostavne pripreme, doprinelo je tome da ova kategorija dobija značajno mesto pred kraj posmtranog perioda. 

Zdravije opcije dolaze do izražaja jer potrošači sve više zahtevaju optimalnu ishranu 
Jedan od najvećih trendova, kada su u pitanju žitarice za doručak, na kraju posmatranog perioda, bio je značajan porast uočen u potražnji za zdravijim opcijama, kao što su musli i granola, pahuljice od celog zrna i ovsena kaša spremna za jelo. Veličina osnovne potrošačke baze za veoma hranljive opcije nastavlja da raste, kako broj ljudi koji su svesni zdravlja među stanovništvom Srbije nastavlja da raste. Kao odgovor, vodeći proizvođači žitarica za doručak poboljšavaju svoje pakovanje, kako bi svoje proizvode pozicionirali što eksplicitnije u skladu sa osnovnim načelima trenda zdravlja i dobrog zdravlja. Unutar pakovanja, oni smanjuju količinu šećera koji se koristi u formulacijama, dok se marketinške kampanje fokusiraju na kombinaciju dobre ishrane i brze pripreme za promovisanje žitarica za doručak. U tom kontekstu, stalno se lansiraju novi proizvodi koji nude vrhunsku ishranu. 

O kompaniji i istraživanju 

Euromonitor International je vodeći svetski dobavljač globalne poslovne inteligencije, analiza tržišta i uvida u ponašanje potrošača. Od lokalnih do globalnih i taktičkih do strateških, naša istraživačka rešenja podržavaju odluke o tome kako, gde i kada da razvijate vaše poslovanje. Sa kancelarijama širom sveta, analitičarima u više od 100 zemalja, najnovijim tehnikama nauke o podacima i istraživanjem tržišta o svakom ključnom trendu i pokretaču, pomažemo vam da shvatite globalna tržišta.