Na ovaj način, Lidl i više nego ispunjava potrebe koje nalaže država za električnu flotu u 30-40 gradova širom Holandije, čime je takođe postao prvi supermarket u Holandiji koji se obavezao na u potpunosti električnu flotu, saopšteno je iz kompanije.
Ovi planovi pokazuju da su veliki lanci supermarketa takođe u stanju da svoje logističko planiranje učine daleko održivijim. Ne samo elektrifikacijom svoje flote već i uključivanjem pametnih rešenja. Vidimo sve više dobrih primera koji pokazuju da su naše ambicije ostvarive, rekla je Vivianne Heijnen, državna sekretarka za infrastrukturu i upravljanje vodama.
Krenuli smo od toga da uradimo sve što možemo kako bismo naše filijale snabdevali električnom energijom. U 2021. godini već smo počeli da podnosimo zahteve mrežnim operaterima da ojačaju veze sa našim distributivnim centrima kako bismo obezbedili stanice za punjenje za naš teški električni transport. Tada smo dobili uvid u dostupnost kamiona s jedne strane i izazov troškova s druge. Zajedno sa našim transporterima zacrtali smo sebi cilj i spremni smo za budućnost, rekao je Ruud Metten, menadžer transporta u Lidlu.
Iz kompanije objašnjavaju da je transport trenutno tako organizovan da je put što kraći, a kamioni koji odvoze zamrznute, rashlađene i sveže namirnice zatim vraćaju nazad otpad, kako bi se smanjio broj odlazaka sa jedne tačke do druge jer na taj način nema potrebe za odvojenim kamionima za smeće.
U narednim godinama svi kamioni, uključujući i teški transport, biće zamenjeni električnim. Kamioni će se puniti u Lidlovim distributivnim centrima pomoću brzih punionica, dok će snaga za punioce biti dobijena iz solarnih panela na krovovima Lidlovih filijala i distributivnih centara.
Pored toga, kompanija planira da u potpunosti izbaci dizel iz svog lanca snabdevanja do 2024. godine. Pored električnih vozila, trgovac trenutno koristi biogoriva kao što su Bio-LNG i HVO100.
Izvor: Truckstar
Foto: Lidl Nederland