Summi1
Summit2

Jana Radibratović, dm: Biram kvalitetne i inovativne proizvode za asortiman

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

07.11.2023

Posao menadžera kategorije je veoma dinamičan i izazovan. Nijedan radni dan ne izgleda isto, niti se sve aktivnosti u jednom danu mogu unapred isplanirati. Ovako, ukratko, svoju poziciju menadžera nabavke za bebi asortiman u kompaniji dm, opisuje Jana Radibratović koja taj posao obavlja tri godine. Pre toga je skoro tri godine provela u sektoru Tradinga i category managementa u ovom domaćem maloprodajnom lancu. Njen zadatak je da svakodnevno komunicira i neguje partnerske odnose sa dobavljačima i kolegama iz drugih sektora. Na spisku aktivnosti je i analiza prodajnih rezultata, kreiranje cenovne strategije i planiranje promotivnih aktivnosti. Imajući u vidu da se radi o najosetljivijoj grupi proizvoda, u biranju asortimana vodi se potrebama kupaca, sagledavanjem konkurencije i trendova na tržištu, kao i rad kompanije u drugim zemljama. 

Ideja koncepta Uvek povoljno koji predstavlja odgovor na inflatorna kretanja jeste da se kupcima ponudi veliki broj proizvoda po pristupačnim cenama, uz garanciju da se cena neće promeniti minimum četiri meseca. Na taj način kupci pored novca, ostvaruju uštedu i u vremenu. U tom smislu, dm se ističe kao destinacija za kupovinu pelena, a kupci naročito prepoznaju marku Babylove koju odlikuju kvalitetni, inovativni i pristupačni proizvodi. Kako je primetan rast prodaje pelena većih veličina, ove godine su lansirane, Babylove pelene veličine 8, namenjene za decu od 18 i više kilograma, objašnjava naša sagovornica. 

Kada je reč o hrani za bebe, kako dodaje, organski proizvodi se ubrajaju u grupu najprodavanijih. Osim toga, paučevi imaju rastući trend, dok se među teglicama izdvajaju mesne i proizvodi za bebe starijih uzrasta.  

Još jedna od bitnih stavki na spisku nabavke opreme za bebe, ističe naša sagovornica, jesu i proizvodi za negu, a glavni kriterijum kojim se vode roditelji prilikom odabira su sastojci. Zato je najčešći izbor prirodna kozmetika. Kada je o ambalaži reč, pakovanja od 400 i 500 ml imaju primat u odnosu na manja. 

Najprodavaniji proizvodi, preko online platforme, su mesečna pakovanja pelena i vlažnih maramica  

Krajem prošle godine, kompanija dm je lansirala Online shop koji je u prvoj godini postojanja ostvario odlične rezultate prodaje, a čak više od 30 odsto generisanog prometa čini upravo asortiman za bebe. Najprodavaniji proizvodi, preko online platforme, su mesečna pakovanja pelena i vlažnih maramica. I u narednom periodu će se raditi na proširenju ponude velikih pakovanja porizvoda namenjenih online prodaju budući da se, kako kaže, zbog ograničenog prostora ne mogu naći u prodavnicama.  

Veoma sam ponosna na Babybonus program, koji je ove godine proslavio 13. rođendan i koji je do sada usrećio više od 330.000 beba i njihovih roditelja. Izuzetno me raduje činjenica da se ove godine čak 60 odsto ukupnog broja beba rođenih u našoj zemlji učanilo u program, ističe menadžer nabavke za bebi asortiman u kompaniji dm.

U pomenuti Babybonus mogu se prijaviti bebe rođene na teritoriji Republike Srbije do dve godine starosti, a dm će ih dočekati sa poklon paketom dobrodošlice – pelenama, vlažnim maramicama, kozmetikom za bebe i torbom za višekratnu upotrebu, pripremljenim u saradnji sa 43 partnera.