Summi1
Summit2

Euromonitor International: Previđa se rast tržišta snek barova

Osvrt na kategoriju - Snek barovi

Analize

10.11.2023

Prema podacima agencije Euromonitor International, u prethodnoj godini, najbolji kanal za prodaju snek barova bile su male lokalne prodavnice. Za njima su bili supermarketi i samostalne trgovinske radnje

Autor: Euromonitor International

Snek barovi

Prema definiciji Euromonitor Internationala-a, kategorija snek barova obuhvata žitne barove, proteinske/energetske, kao i barove sa voćem i orašastim plodovima. Treba imati u vidu da ovom kategorijom nisu obuhvaćeni proizvodi koji služe kao zamena za obroke, zatim za mršavljenje ili gubitak težine.  

Žitni barovi

Žitni barovi obuhvataju barove za doručak i granola barove, i one koje se čuvaju na sobnoj temparaturi, kao i one u hladnom režimu, zatim barovi sa susamom i drugi barovi na bazi semenki. Barovi za doručak se mogu puniti voćem, mogu biti obogaćeni vitaminima i/ili mlekom u prahu u nekim slučajevima. Tu su, takođe, uključeni branč barovi/musli (proizvedeni od žitarica za doručak) i žitarice obložene čokoladom ili jogurtom. Ovde se, takođe, mogu pratiti proizvodi koji su zajednički brendirani kao žitarice za doručak. Granola barovi se, prvenstveno, sastoje od žitarica (najčešće ovsa, ali se mogu koristiti i druge žitarice kao što su pšenica ili kukuruz). Dok granola barovi mogu sadržati i komadiće voća i/ili orašastih plodova, one se razlikuju od voćnih i orašastih barova jer su njihov glavni sastav sastojci žitarice. Konditorske pločice (npr. čokoladice) i slani kolači od pirinča su isključeni. Vodeći svetski brendovi žitnih barova su: Nutri-Grain, Special K, Rice Krispies, LCM’s, Nature Vallei, Corni, Sunbelt, Bimbo, Alpen, Brunch Bar, Balance Up, Little Debbie i Nature’s Bakeri.

Proteinski/energetski barovi 

Ova kategorija uključuje ne samo sportske i energetske barove u tradicionalnom smislu, već i snek barove koji zadovoljavaju dnevne energetske potrebe kroz sadržaj proteina ili drugih sastojaka koji stvaraju energiju, kao što su kofein i guarana. Uključene su i varijante na sobnoj temeraturi, kao i one rashlađene. Ovde je uključena svaka pločica (uključujući žitarice) sa jasnim naglaskom na sadržaj proteina i/ili nutritivno obogaćivanje namenjeno da da energiju. Proteinske pločice koje su posebno pozicionirane oko sporta, fitnesa ili treninga i koje su u vlasništvu kompanija za sportske proteine, takođe su uključene ovde. Snek barovi koji se izričito prodaju kao zamena za obrok kao deo programa mršavljenja su isključeni. Među vodećim svetskim brendovima su PoverBar, Kind Bar, Clif Bar, RkBar, Think, Fulfil, Snickers Marathon, Snickers Charged, Luna Bar i ZonePerfect.

Barovi sa voćem i orašastim plodovima  

Ova kategorija obuhvata snek pločice napravljene od voćnih pasta i/ili voćnih ekstrakata i pločice na bazi orašastih plodova ili njihove kombinacije. Uključene su i varijante na sobnoj temeraturi i rashlađene varijante. Proizvodi ne sadrže žitarice. Treba imati u vidu da se žitni barovi punjeni voćnim pastama pozicioniraju kao grickalice i prate se pod kategorijom Žitarice. Barovi sa voćem i orašastim plodovima se razlikuju od voćnih grickalica zbog svog oblika, a razlikuju se i od energetskih pločica jer nisu nutritivno obogaćene da daju energiju. Vodeći svetski brendovi uključuju Larabar, Clif Bar, Nakd Bar i Kind Bar. 

Vodeći brendovi na teritoriji Srbije, u kategoriji snek barova, su: Frutabella, Vitanova, Bonžita, Granum, Corny i privatne robne marke. 

O kompaniji i istraživanju 

Euromonitor International je vodeći svetski dobavljač globalne poslovne inteligencije, analiza tržišta i uvida u ponašanje potrošača. Od lokalnih do globalnih i taktičkih do strateških, naša istraživačka rešenja podržavaju odluke o tome kako, gde i kada da razvijate vaše poslovanje. Sa kancelarijama širom sveta, analitičarima u više od 100 zemalja, najnovijim tehnikama nauke o podacima i istraživanjem tržišta o svakom ključnom trendu i pokretaču, pomažemo vam da shvatite globalna tržišta.