Summi1
Summit2

Ivan Žagar, Senior Brand Manager, Jaffa Crvenka: Marketing je zamajac razvoja i inovacija

NAGRADE

Intervju

22.11.2023.

Ivan Žagar, Senior Brand Manager u kompaniji Jaffa Crvenka, dobitnik je Mark Awards priznanja za lični doprinos razvoju struke, koje dodeljuje Marketing mreža.

Koju ulogu u kreiranju biznisa budućnosti igraju marketing sektori kompanija? 

Ključnu. Marketing je zamajac razvoja i inovacija. Evolucija (ponekad revolucija – mada su to retki i dragoceni momenti). Ali to je samo jedna komponenta – okrenuta ka budućnosti. Marketing je i brand guardian i mora biti svestan svog nasleđa da bi znao odakle je I gde (treba da) ide – brend i kompanija. 

Kakav je realan položaj marketing stručnjaka u kompanijama danas?  

Mislim da je solidan – bar u kompanijama koji shvataju značaj marketinga kao strateške funkcije biznisa.  

Šta danas znači izuzetan poslovni uspeh i koji procenat za taj uspeh je zaslužan marketing? 

Teška pitanja. Izuzetan poslovni uspeh mi deluje kao neki teoretski model, koji može da posluži prilikom planiranja, kada pravimo scenarije i slično. Uspeh se meri raznim KPI – ali ja bih praktično rekao da je to uspeh sa kojim smo zadovoljni, koji je prilikom planiranja bio ambiciozan i za koji smo timski dali sve od sebe – a ishod je neki rezultat. Ali i taj rezultat je samo jedan trenutak u vremenu, mnogo je važniji ceo film nego jedna scena ili fotografija. A marketing je za to zaslužan - koliko zasluži – koliko pruži i unese vere, loženja i energije.

Da li pojedinac danas može, po Vašem mišljenju, samostalno da napravi pozitivnu promenu na tržištu i u advertising industriji? Ili je neophodno udruživanje? 

Može. Svako treba da radi šta može i šta je do njega. Mi smo skloni da dosta kukamo (kao narod mislim), i često nam je neko drugi kriv i do nekog tamo je. Do nas je. Lakše će nam biti zajedno nego pojedinačno.  

Šta Mark Awards znači za Vas lično i kako će uticati na Vašu dalju karijeru? 

Znači mi puno, posebno ova konkretna nagrada za dopinos razvoju struke. Verujem da u svemu što radimo, moramo da budemo svesni svog uticaja i posledica naših dela. Pojedinci, brendovi i kompanije mogu i treba da budu još odgovornije i da rade dosta više za opšte dobro – i to suštinski, ne samo deklarativno. Nisam siguran kakav će uticaj imati, ali nastaviću da se trudim i radim najbolje što znam.