Summi1
Summit2

Ivana Eror Bauk, Head of People Engagement and Culture, Delhaize Serbia: Čuvajte ljude kojima je stalo

NAGRADE

Intervju

23.11.2023.

Ivana Eror Bauk, Head of People Engagement and Culture za Delhaize Serbia, dobitnica je Mark Awards priznanja u kategoriji EMPLOYER BRANDING MANAGER OF THE YEAR, koje dodeljuje Marketing mreža.

U kojoj meri su danas employer branding strategije presudne za uspeh jedne kompanije? Zašto?

Strateški pristup razvoju ove funkcije, koji podrazumeva istraživanje, praćenje i razumevanje svega što se dešava i plasira na tržištu, pažljivo osluškivanje potreba i očekivanja interne i eksterne publike, pametno planiranje, kako dugoročno, tako i kratkoročno, merenje rezultata bilo je i mnogo ranije, ne tek danas presudno za uspeh kompanije. Jer o ozbiljnom, pravom uspehu ne možemo govoriti ukoliko u sveukupnu reputaciju nije integrisano objektivno iskustvo, doživljaj zaposlenog ili subjektivna percepcija svih ostalih stejkholdera na tržištu. EB funkcija je u našem regionu još uvek veoma mlada, ali rezultati uspešnih strategija su zaista primetni i sve prisutniji. Međutim, imamo još mnogo posla i ugledanja na tržišta i kompanije koje su počele da investiraju u ovu priču u svakom smislu pre više decenija. Ovde mislim na svetski poznate kompanije, koje ni u jednom trenutku nisu razdvajale svoj brend od brenda poslodavca; na kompanije koje su ulagale ne samo u zadovoljstvo i sreću svojih zaposlenih, već i u eksternu promociju svega toga. To su kompanije koje su izgradile jaku, stabilnu i čvrstu percepciju čak i na tržištima na kojima ne posluju.

Da li je B2E (business to employee) model poslovanja budućnosti?

I ovo nije budućnost, kasnimo i bolje bi nam bilo da ubacimo u petu brzinu u pravcu ka B2E. One kompanije koje su ranije shvatile važnost stavljanja zaposlenog u fokus, retenciju prevashodno, a odmah zatim i atrakciju, osigurale su sebi stabilnost i mogućnost dugoročnijeg planiranja. Za stabilan, kontinuirani napredak i uspeh, važno je obezbediti lojalnost, zadržati dobru, uigranu ekipu ljudi kod kojih je izražen i jak osećaj pripadnosti. To su ljudi koji izjednačavaju svoje uspehe sa kompanijskim, kojima je stalo. Čuvajte ih.

Jedan trend za 2024. godinu u oblasti employer brandinga?

Sigurno još zreliji, promišljeniji i kreativniji nastavak povezivanja CVP i EVP, kroz zajednički nastup i promociju ka različitim ciljnim grupama ruku pod ruku. Brendiranje poslodavca iako je mlada funkcija, jako se brzo razvija, sve brže. To je ekspertiza koja se stiče on the job, niko od nas nije imao dovoljno vremena da poput Baltazara mućka, mućka i smućka pravu, nepogrešivu formulu. Kada radiš, testiraš, isprobavaš, jasno da iako si možda krenuo pravim putem, i greške neizbežne. Sada je već veliki broj igrača na tržištu koji se ozbiljno, strateški bave employer brendingom, koji sve više investiraju. Sve jača konkurencija vodi ka sve kvalitetnoj priči, sve originalnijim, zanimljivijim kampanjama, partnerstvima, idejama koje koštaju. A vreme je teško, resursi u svakom smislu ograničeni. Zato se vraćam na početak mog odgovora i ponavljam integrisana komunikacija koja pametno i zrelo plasira poruke kako ka kupcu, tako i ka zaposlenom istovremeno, svakako jeste nešto na čemu će mnogi raditi.

Šta Mark Awards znači za Vas lično i kako će uticati na Vašu dalju karijeru?

Prija mi nagrada itekako. Ona mi je u stvari potvrda da sam dobro uvezale moje najveće profesionalne ljubavi. Internu komunikaciju, marketing rikrutment, brendiranje poslodavca. Sve one, u službi su jedna drugoj, sve rade jedna za drugu, sa krajnjim ciljem da unaprede motivaciju i zadovoljstvo u radnom ekosistemu svakog pojedinca i posledično kontinuirano unapređuju korpo klimu i kulturu. Ja sam po životnom opredeljenju entuzijasta, ali svakako će u nastavku moje karijere ova nagrada ojačati moju istrajnost i samouverenost, i nadam se doprineti daljim profesionalnim uspesima i satisfakciji od kojih sam zavisnik, kao i mnogi profesionalci.