Konditori su impulsna kategorija, povezana sa mlađom populacijom, te radni dan naše sagovornice ne može bez društvenih mreža na kojima prati trendove. Tu je i praćenje rezultata iz prethodnog perioda, kao i trenutnih aktivnosti konkurenata i planiranje sledećih koraka. Komunicira i sa dobavljačima, merchandising službom, nabavkom, magacinom, i drugim sektorima.
Zbog današnjih tržišnih trendova, bitno je pratiti inovacije, lansiranja novih proizvoda ključnih dobavljača, a sa druge strane razmišljati u smeru uvoza određenih proizvoda i izgradnji jakog PL-a. Jednako bitno je imati atraktivnu akciju na nekom top seller-u, ali imati u asortimanu i neki novi artikal o kome se„priča“, jer svaki od njih u naše radnje dovodi određeni profil kupaca, ističe Andrea.
Jedan od najvećih izazova je stvaranje konkurentnih ponuda na tržištu. Upravo je s tim ciljem napravljen koncept “Cena iz šešira” da se za korisnike loyalty kartice formira najatraktivnija ponuda navedenog artikla na tržištu, u poslednja tri meseca: To može biti teško, jer smo svedoci sve agresivnijih promotivnih kampanja konkurenata. Jedan od većih izazova jeste zadržavanje konkurentnosti usled vrlo čestih promena cena kod dobavljača. Često je jedan od izazova i obezbeđivanje dovoljnih količina artikala.
Najbrže rastući proizvodi, u kategoriji slatkih konditora, su iz robne grupe keksa |
Potrošaći su sve informisaniji, u smislu toga da znaju za sva nova lansiranja proizvoda određenih dobavljača, i u isto vreme žele da se baš oni nađu na policama Gomexovih objekata. Primetno je i da se okreću zdravim proizvodima, birajući slatkiše bez palminog ulja, bez GMO, bez dodatnog šećera... Tako se traže proizvodi koji ranije nisu bili toliko atraktivni: čokolade i bombone bez šećera, crna čokolada sa što većim sadržajem kakaoa, kao i proteinski barovi. Andrea smatra da kupci lako prepoznaju razliku u kvalitetu. Ako kod nekog proizvoda uoče promenu kvaliteta na gore, vrlo lako se prebacuju na proizvod drugog proizvođača. Na današnjem tržištu, kako dodaje, vrlo lako je izgubiti potrošača, a veoma ga je teško pridobiti nazad.
Najbrže rastući proizvodi, u kategoriji slatkih konditora, su iz robne grupe keksa. Gomex je na tim artiklima prepoznatljivih brendova gradio jačinu vikend akcija koje su kupcima garantovale kupovinu odličnog proizvoda po najpovoljnijoj ceni na tržištu. Robna grupa integralnog keksa pokazuje pozitivan trend, te se tačno vidi da se potrošači okreću zdravijim varijantama, objašnjava vođa kategorije konditora, u kompaniji Gomex doo.
Prema njeninom mišljenju, fokus potrošača je sve više prebačen na onlajn kupovinu, a na pojačanje narudžbina je uticala i saradnja sa dostavama, kao što je Glovo. Potrošači ovaj vid kupovine koriste za proizvode koji se kupuju planski, poput poput kremova, čokolada za kuvanje i keksa.
Pri odabiru asortimana, vodi računa o tome koje potrebe kupca proizvod zadovoljava, da li ima kvalitetne sastojke, kao i da li se uklapa u njihovu strategiju diferencijacije asortimana. Sve glasnije pitanje, pri analizi postojećeg asortimana, jeste da li im u određenoj robnoj grupi treba PL, pa joj je i to bitan kriterijum pri odluci o ulistavanju proizvoda.