Summi1
Summit2

Ipsos: Kod boja za kosu bitno da prekrivaju sede, za ruževe i tečne pudere da su postojani, a za maskare da povećavaju volumen

InFokus: Boje za kosu i šminka

inFokus

08.12.2023.

Oko dve petine korisnica boja za kosu se nikada ne farba u salonu kod frizera. Mlađe žene odlaze na profesionalno bojenje tek nekoliko puta godišenje. Petina uvek nosi svoju boju za kolorisanje kose… Najveći procenat žena koristi, makar i povremeno, maskaru, a potom ruž za usne. Sa druge strane, puderi u prahu ili kameni puderi su dekorativna kozmetika koju najveći broj žena koristi svakog dana

Autorka: Aleksandra Jovanović, Ipsos 

U okviru BRANDpuls istraživanja, kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspeha velikog broja proizvodnih kategorija, kao i usluga, a među njima se nalaze podaci za kategorije boja za kosu i šminku. Svaki brend u kategoriji meri se sa 13 različitih indikatora. Osim toga, dostupni su nam podaci o korisnicima kategorije i brenda na nivou demografskog i psihografskog i medijskog profila. 

Marketinški pokazatelji su važni za uspešno vođenje brenda kroz sliku stanja brenda i ranog uočavanja mogućih problema i prilika, a BRANDpuls istraživanje vam pruža brz pregled kategorije, stanje brenda, analizu ciljne grupe na svim nivoima, kao i uvid u trendove. 

BOJE ZA KOSU  

Veličina kategorije 

Samo trećina žena u Srbiji, starosti između 15 i 64 godine ne koristi boje za kosu makar i ređe. Najveći broj žena boji kosu jednom mesečno. Među mlađim ženama je veći udeo nekorisnica (oko dve trećine). Dve petine žena starosti od 30 do 39 godina su, takođe, nekorisnice boja za kosu. Žene starije od 40 godina se i mnogo frekventnije farbaju.  

Za dve trećine korisnica, marka boje za kosu je veoma bitna. Korisice navode, u najvećem broju, da im je kada kupuju boje za kosu, najbitnije da prekrivaju sede, a što se naravno, pre svega, odnosi na žene starosne grupe od 50 do 64 godina. Preporuka frizera je veoma bitna za polovinu mlađih žena. Za trećinu je cena vrlo bitan faktor pri odluci. 

U Srbiji je najveći procenat plavokosih žena, potom slede žene tamno smeđe, te svetlo smeđe kose. Žena crvene kose je najmanje, a najviše ih je među mlađima. Među ženama sa prirodnom kosom je najviše brineta, a među onima koje se šatiraju je polovina plavuša.Takođe, dve petine žena koje svoju kosu opisuju kao suvu imaju plavu boju kose. 

Oko dve petine korisnica boja za kosu se nikada ne farba u salonu kod frizera. Mlađe žene odlaze na profesionalno bojenje tek nekoliko puta godišenje. Petina uvek nosi svoju boju za kolorisanje kose. 

ŠMINKA 

Najveći procenat žena koristi, makar i povremeno, maskaru, a potom ruž za usne. Sa druge strane, puderi u prahu ili kameni puderi su dekorativna kozmetika koju najveći broj žena koristi svakog dana. Ruževi su na drugom mestu i kao svakodnevni deo make up rutine. Eyelineri su deo dekorativne kozmetike koji koristi najmanji procenat žena. Kada se kupuju tečni puderi, marka brenda je veoma važna, što se ne bi moglo reći u jednakoj meri i za kupovinu ruževa. Najveći broj žena starosne grupe od 40 do 49 godina starosti, koristi svakodnevno maskaru, dok je najmanje mladih od 15 do 29 godina koje nikada ne koriste ovaj proizvod. 

Žene starije od 50 godina, značajnije više koriste ruževe za usta, svaki dan. Među najmlađima je izraženiji procenat onih koji ruževe koriste tek jednom mesečno. Tečni puderi se značajnije više koriste među mladima, a gotovo nikada kod polovine starijih od 50 godina. I puderi u prahu ili kamenu su sastavni deo ulepšavanja među mlađim ženama. 

Maskare – stavovi: Kod maskara je najvažnije da povećavaju volumen trepavica, te njihovu dužinu. Više od dve trećine mladih žena smatra da je dovoljno nanošenje maskare kako bi se osetile mnogo lepše. Više od polovina žena kaže da im se dopadaju maskare sa efektom veštačkih trepavica. 

Ruževi – stavovi: Kod ruževa je ženama u Srbiji najvažnije da budu postojani. Čak polovina mlađih dama od 15 do 29 godina starosti kaže da sve češće koristi ruževe mat boje. Za trećinu mladih žena ruževi u obliku olovke su prvi izbor. Mlade devojke kažu da na internetu najčešće prate najnovije trendove za izbor boje, vrste i tehnike nanošenja ruža. 

Tečni puderi – stavovi: I od tečnih pidera se očekuje postojanost, i to još u većoj meri nego kod ruževa. Korisnicama je jako bitno da tečni puder hidrira kožu tokom celog dana. Kada se kupuje puder, dve trećine žena kaže da vode računa da je marka proverena. Korisnice starosti do 39 godina, kažu da imaju problem sa licem, te da radije biraju pudere koji im ne stvaraju probleme.