Summi1
Summit2

Euromonitor International: Očekuje se rast prodaje instant kafe i biljnih čajeva

InFokus: Topli napici

inFokus

11.12.2023.

Tokom 2022. godine uočen je porast broja novih proizvoda od kafe u poređenju sa ranijim godinama. To govori da proizvođači žele da privuku potrošače novitetima. U tome se vode i redizajniranjem pakovanja i unapređivanjem oglašavanja. Inflacija i osetljivost na cene uticali su na izbor potrošača i u 2022. godini. Ipak, oni su ostali verni poznatim brendovima kafe. Kada je o čaju reč, tu je lojalnost brendu manja, pa su se za konkretan proizvod opredeljivali na osnovu cene

Autor: Euromonitor International

Prema istraživanju kompanije Euromonitor International, rastuće cene kafe i čaja negativno su uticale na obim prodaje toplih napitaka tokom 2022. godine. Online kanali trgovine u Srbiji su se suočili sa konkurencijoim, jer se potrošači u Srbiji nakon perioda pandemije vraćaju tradicionalnoj kupovini u trgovinskim objektima. Urbanizacija i užurbani način života rezultirali su povećanom potražnjom za brzim i praktičnim toplim napicima koji se lako pripremaju:  instant kafa, mešavine kafe i sl. Rast svesti o zdravlju povećao je potražnju za zdravijim toplim napicima poput onih na bazi biljaka - biljnih/tradicionalnih čajeva. 

Ključni trendovi u 2022. godini 

Kafa je ostala najviše konzumiran topli napitak u kojem uživa veliki broj starijih ljudi koji dnevno pije nekoliko šoljica tog napitka. Tokom 2022. godine uočen je porast broja novih proizvoda od kafe u poređenju sa ranijim godinama. To govori da proizvođači žele da privuku potrošače novitetima. U tome se vode i redizajniranjem pakovanja i unapređivanjem oglašavanja. Inflacija i osetljivost na cene uticali su na izbor potrošača i u 2022. godini. Ipak, oni su ostali verni poznatim brendovima kafe. Kada je o čaju reč, tu je lojalnost brendu manja, pa su se za konkretan proizvod opredeljivali na osnovu cene.  

Razvoj maloprodaje 

Nakon pandemije kovida, potrošači su u 2022. godini postali sve manje zainteresovani za onlajn kupovinu, najpre zbog plaćanja dostave. E-trgovina je, dakle, zabeležila mali udeo u prodaji toplih napitaka u Srbiji. Stoga savremeni prodavci prehrambenih proizvoda jačaju poziciju, budući da njihov širok asortiman privlači sve veći broj potrošača.  

Kakva je budućnost prodaje toplih napitaka? 

Očekuje se da će rast cena i pad prihoda u Srbiji u narednim godinama negativno uticati na rast obima prodaje toplih napitaka, posebno kafe i čaja. Ipak, očekuje se i rast prodaje „kafe za poneti“ jer sve veći broj potrošača konzumira „kafu u pokretu“. Zato će životni stil dovesti do rasta prodaje instant kafe i kafe kapsula. Trend zdravog načina života će, s druge strane, dovesti do smanjenja potrošnje kofeina, a sve veća potražnja za funkcionalnim i zdravijim toplim napicima, dovešće do rasta prodaje biljnog čaja koji jača imunitet. 

O kompaniji i istraživanju 

Euromonitor International je vodeći svetski dobavljač globalne poslovne inteligencije, analiza tržišta i uvida u ponašanje potrošača. Od lokalnih do globalnih i taktičkih do strateških, naša istraživačka rešenja podržavaju odluke o tome kako, gde i kada da razvijate vaše poslovanje. Sa kancelarijama širom sveta, analitičarima u više od 100 zemalja, najnovijim tehnikama nauke o podacima i istraživanjem tržišta o svakom ključnom trendu i pokretaču, pomažemo vam da shvatite globalna tržišta.