Summi1
Summit2

Panama: Maersk primoran da koristi železnicu zbog suše

AKTUELNO

SCM

12.01.2024.

Danska brodska kompanija A.P. Moller-Maersk biće primorana da koristi železnicu za svoj transport usled suše koja je pogodila Panamski kanal.

Uprava za Panamski kanal smanjila je količinu i težinu brodova koji prolaze na osnovu trenutnog i projektovanog nivoa vode u jezeru Gatun, glavnom rezervoaru koji se napaja kišom i koji spušta brodove kroz kanal, saopštila je kompanija.

OC1 servis kompanije, koji povezuje Australiju i Novi Zeland sa gradovima na istočnoj obali SAD putem Panamskog kanala, sada će koristiti dve odvojene petlje, jednu atlantsku i jednu pacifičku.

Iz kompanije dodaju da bi promena rute mogla da dovede do nekih kašnjenja na jugu, dok u SAD-u nije bilo kašnjenja, kao i da će za transport proizvoda do Kolumbije koristiti "alternativne brodove".

Suša dodatno narušava globalnu brodsku mrežu jer se kompanije kao što su Maersk i Hapag-Lloyd udaljavaju od Crvenog mora, zbog pojačanih napada u Jemenu. 

Globalna trgovina je opala za 1,3 odsto od novembra do decembra 2023. jer su napadi na Crveno more doveli do pada obima tereta prevezenog u tom regionu, saopštio je nemački ekonomski institut.

Izvor: esmmagazine
Foto: Maersk