Summi1
Summit2

Focus Research: Toalet papir i kuhinjski ubrusi u lifletima

InFokus: Papirna galanterija

Analize

16.01.2024.

Prosečne oglašavane promotivne cene za najviše oglašavane proizvode ove kategorije, odnosno pakovanje od 10 rolni troslojnog toalet papira, u prva tri kvartala 2022. godine, rastu do juna, da bi nakon tog meseca bile u blagom padu. U tekućoj godini, do maja, cene su se kretale nepredvidivo, nakon toga se vidi tendencija pada

Autor: Melani Cipot, Focus Research South East, Predstavništvo Beograd, m.cipot@focusmr.com

U decembarskom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Papirna galenterija, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po proizvođačima, odabranim trgovcima te prosečnim cenama za period januar – septembar 2023. i 2022. godine. 

Prvi dijagram nam prikazuje analizu Top proizvođača za kategoriju toalet papira. Na prvom mestu, po vrednosti oglašavanja, nalazi se proizvođač Drenik sa 44% u prethodnoj godini, koji je u prva tri kvartala tekuće godine svoj udeo, u poređenju sa istim periodom 2022. godine, smanjio za oko 2%. Na drugom mestu je proizvođač Essity sa 22% koji ove godine, takođe, beleži pad u bruto oglašivačkoj vrednosti. Na trećem mestu je nemački proizvođač Chemie Und Kosmetikfabrik Schmees sa popriličnim porastom vrednosti oglašavanja u odnosu na 2022. godinu. Paloma, kao i prva tri proizvođača, beleži pad u odnosu na 2022. godinu.

Drugi dijagram prikazuje udeo Top proizvođača kod odabranih trgovca za 2022. godinu za prva tri kvartala. Drenik ima najveći udeo kod trgovca Mercator, čak 75,2% vrednosnog oglašavanja toalet papira.  Essity, najveći udeo ima u drogeriji Lilly i u lifletima trgovca Metro. Aroma i Aman su svojoj privatnoj robni marki izdvojili najviše oglasnog prostora u svojim lifletima.

Treći dijagram prikazuje nam prosek oglašavanih cena za najviše oglašavane proizvode ove kategorije, odnosno pakovanje od 10 rolni troslojnog toalet papira. Prosečne oglašavane promotivne cene, u prva tri kvartala 2022. godine, rastu do juna, da bi nakon tog meseca bile u blagom padu. U tekućoj godini, do maja, cene su se kretale nepredvidivo, nakon toga se vidi tendencija pada.

Četvrti dijagram analizira top proizvođače u kategoriji kuhinjskih ubrusa. Na prvom mestu, kao i kod oglašavanja toalet papira, nalazi se proivođač Drenik, sa bruto oglašivačkom vrednošću iznad 40%. Proizvođaći Vileta i Essity ove godine beleže pad u udelu, dok privatne robne marke imaju rast za oko 3%.

O kompaniji i istraživanju

Focus Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta. Udeli se temelje na GAV - bruto oglašivačkoj vrednosti. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lifletima sa visokim bruto dometom. Rezultat je veći kvalitet promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.