Summi1
Summit2

Ivana Vukić, PepsiCo Zapadni Balkan: Pažljivo analiziramo preference naših potrošača

KROZ PRIZMU PROIZVOĐAČA

Intervju

09.02.2024.

Svoje poglede na dinamičnu industriju grickalica podelila je sa nama Ivana Vukić, menadžer komunikacija i korporativnih poslova u kompaniji PepsiCo Zapadni Balkan. Kao posebno važne, za svako poslovanje i brend, istakla je aktivnosti sa svrhom, koje u njenoj kompaniji čine jedan od ključnih principa biznisa. Takođe, objasnila nam je i zašto veruje da jedino sveobuhvatan pristup tržištu i poslovanju vodi neminovno ka uspehu.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Kako biste opisali današnju srpsku industriju grickalica?
Visoka potražnja je definitivno sinonim za FMCG industriju koja je sama po sebi dinamična, dok sektor grickalica beleži rastući trend iz godine u godinu. Razlog tome su konstantne inovacije u portfoliju, kvalitet, bolje razumevanje potreba potrošača, a uz to i prilagođavanje svetskim trendovima. Takođe, tržište živi kroz uvek prisutnu i zdravu konkurenciju koja je podsticaj brendovima i kompanijama da konstantno idu korak dalje svojom ponudom i kvalitetom proizvoda.

Koje biste dobre primere iz prakse izdvojili? 
Svedoci smo vremena u kome društveno odgovorno poslovanje i poslovne aktivnosti čine simbiozu, kao i toga da se vrednost kampanje ili brenda meri i kroz značaj za potrošače.
U trenutku kada treba da donesu izbor, verujem da se potrošači često okreću kompanijama i brendovima čije su im vrednosti bliske. U kompaniji PepsiCo, aktivnosti sa svrhom čine jedan od ključnih principa našeg poslovanja. Trudimo se da se fokusiramo na aktuelne teme i izazove sa kojima se suočava lokalna zajednica kako bismo zajednički pronašli najodrživija rešenja. 
Izdvojila bih kampanje na koje smo veoma ponosni. U 2023. godini smo u Srbiji sproveli projekte koji su imali za cilj podizanje svesti zajednice o važnosti adekvatnog odlaganja otpada i cirkularne ekonomije, dok je naš brend Clipsy kreirao platformu za diskusiju o izazovima sa kojima se mladi sreću u digitalnom okruženju, i sa svojim partnerima sprovodio edukacije na ovu temu.

Koji su, prema vašem mišljenju, problemi u vašoj industriji na našem tržištu?
Radije bih upotrebila izraz „izazovi“, jer mislim da je naša industrija poslednjih nekoliko godina pokazala svoju snagu, agilnost i otpornost u veoma teškim trenucima, sa ciljem da potrošači to osete u minimalnoj meri. Ali, ono što može da nas uspori u egzekuciji biznisa, jesu svetska dešavanja koja uzrokuju rast inflacije, dostupnost energenata, prekide u lancu snabdevanja i slično – jednom rečju, nepredvidivost.

                U trenutku kada treba da donesu izbor, verujem da se potrošači često okreću                                                       kompanijama i brendovima čije su im vrednosti bliske.

Postoji li neki proizvod ili kategorija proizvoda iz vaše industrije, koji još nije stigao na naše tržište, a voleli biste da se uskoro nađe i na policama srpskih trgovina?
Kao neko ko radi u sektoru grickalica i verni je konzument, uvek se radujem kada vidim inovacije i proširenje ponude na tržištu u ovom segmentu. Izdvojila bih PepsiCo brend Cheetos (Crunchy) koji me uvek asocira na zabavu, raznovrsnost ukusa i autentičnost.
Naravno, kao lider na tržištu, pažljivo analiziramo preference naših potrošača i u skladu sa tim razvijamo i prilagođavamo portfolio.

Za kraj, koja bi bila vaša poruka kolegama iz industrije – kako unaprediti sektor?
Upotrebila bih jedan dobro poznat izraz industrije, a to je „360 pristup“. Naše biznise treba da posmatramo kao deo internih i eksternih prilika – kroz ulaganje u resurse, investicije, regulatorni okvir, digitalizaciju, unapređenje kvaliteta, komunikaciju, saradnju sa različitim partnerima, održivi razvoj i filantropiju, prikupljanje povratnih informacija. Verujem da samo sagledavanjem celokupne slike možemo da pronađemo onaj idealan sastojak koji će biti ključan za uspeh.