Summi1
Summit2

Belgija: AB InBev uspeo da poveća prihode uprkos padu prodaje

POSLOVANJE

Svet

29.02.2024

Vlasnik brendova Stella Artois i Budweiser je prijavio rast prihoda u 2023. zahvaljujući višim cenama piva, uprkos padu prodaje.

Rezultati za 2023. svedoče o snazi kategorije piva, otpornosti našeg poslovanja i ljudi, doslednom izvršavanju naših pokretača rasta i našoj nepokolebljivoj posvećenosti ulaganju u dugoročni rast i stvaranje vrednosti, rekao je Michel Doukeris, izvršni direktor kompanije AB InBev.

Pivara je u 2023. ostvarila prihod od 59,38 milijardi dolara, što predstavlja rast od 7,8 odsto, ispod očekivanja analitičara od 60,48 milijardi dolara.

EBITDA je porasla za 7% na skoro 20 milijardi dolara, takođe ispod prognoze analitičara od 20,1 milijardu dolara.

Obim prodaje je na godišnjem nivou opao za 1,7%, uprkos rastu od 6,2% u četvrtom kvartalu.

Kompanija je u ovom periodu zabeležila pad prihoda na tržištu SAD od 17,3%, koji je pripisala padu prodaje brenda Bud Light, koji je izgubio poziciju najprodavanijeg piva u SAD nakon negativnih reakcija potrošača na kampanju kompanije u kojoj je glavnu ulogu igrala TikTok kreatorka i transdžender žena Dylan Mulvaney. 

Kao svetlu tačku, kompanija je istakla Kinu, gde je ostvarila rast profita od 32% zahvaljujući uspešnosti premijum proizvoda.

Izvor: CNBC
Foto: AB InBev