Summi1
Summit2

Market zdravlja kao ostvarenje jednog sna

PREDSTAVLJAMO

Srbija

12.03.2024

Iza njih su ostale duge kupovine, hiljade pročitanih deklaracija, brojne sumnje u sastav proizvoda, a i diplome Farmaceutskog fakulteta koje su im lakše otvorile vrata njihovog Marketa zdravlja u beogradskoj ulici Vatroslava Jagića broj 4.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Bračni par Ivan Spasić i Kristina Ratkov - Spasić su u martu 2021. godine otvorili trgovinu čije rafove su ispunili potpuno zdravim proizvodima, sa „čistim“ deklaracijama koje su proveravali lično. Danas oni s ponosom kažu da je njihov Market zdravlja mesto u kom nema zabluda i mesto koje podržava život u skladu sa prirodom. 

Uvek nam je bilo bitno da kupimo što kvalitetniji i zdraviji proizvod bez štetnih i nepotrebnih aditiva. Jako smo se interesovali na tu temu i osim znanja koje smo poneli sa Farmaceutskog fakulteta dodatno smo istražili koje aditive bi trebalo izbecći u hrani i suplementima, i kako izabrati zaista prirodnu kozmetiku. Naše kupovine su bile komplikovane i dugo su trajale, jer često na istoj polici stoje dva naizgled ista proizvoda, ali kad se pogleda deklaracija, jedan je zaista zdrav bez dodataka, a drugi pun različitih aditiva. U jednom trenutku smo pomislili kako bi bilo lepo kada bi se na jednom mestu našli samo odabrani proizvodi zdravog sastava i bez štetnih aditiva, kako bi nam to dosta olakšalo kupovinu. Shvatili smo da mi to možemo da sprovedemo kroz Market zdravlja, a bilo nam je bitno da posao kojim se bavimo, bude od koristi ljudima koji žele da izaberu samo najkvalitetnije proizvode, a da pritom ne gube silno vreme u tumačenju deklaracija, ispričali su nam naši sagovornici. 

Trenutno u njihovom marketu radi još troje zaposlenih uz njih. Priznaju nam da je na početku bilo velikih finansijskih izazova i manjka slobodnog vremena, jer su svakog dana radili duple smene. Ali vremenom su sklopili odlične saradnje, počeli da otkrivaju nove proizvode i dolazili do sve većeg broja zainteresovanih kupaca. 

Market zdravlja nudi više od 2.000 zdravih proizvoda. Kako nam naši sagovornici kažu, prvi kriterijum za izbor proizvoda je došao iz odgovora na pitanje šta sve neko ko vodi ili želi da vodi zdrav život treba da ima dostupno na jednom mestu? To su dakle prava zdrava hrana, poneki organski proizvodi, prirodna kozmetika i nešto za prevenciju i jačanje – dodaci ishrani i biljni proizvodi. Iz naše ljubavi prema prirodi, odlučili smo da uvrstimo i ekološke proizvode za domaćinstvo. Drugi kriterijum je da sve što se nalazi u našem Marketu mora da bude zaista zdravog sastava, bez štetnih sastojaka i bez obmana u deklaraciji. Sva znanja koja smo stekli na fakultetu o aditivima u hrani, i pomoćnim sastojcima kozmetike, a koja smo usavršili prilikom kupovina proizvoda za sebe, kasnije smo upotrebili i u odabiru proizvoda koje nudi naš Market zdravlja, pojašnjavaju oni. 

Objašnjavaju nam da su na našem držištu dodaci ishrani mahom prisutni kao izolovani aktivni sastojci u kapsulama, dok se u EU kao dodaci ishrani mogu kupiti čista koncentrovana ulja puna aktivnih sastojaka. Ako neko od distributera uspe da nešto slično uveze i stavi na tržište, biće dobrodošlo na naše police, poručuju jednoglasno. 

Njihovi kupci, iako najviše kupuju prirodnu kozmetiku, vole da kupe i zdrave slatkiše, a među njima je najpopularnija domaća nutela – odnosno Lešnik krem. Ivan i Kristina nam otkrivaju da je preukusan i sastavljen od samo četiri sastojka: pečeni lešnik, sušene urme, kakao prah i voda.

U jednom trenutku smo pomislili kako bi bilo lepo kada bi se na jednom mestu našli samo odabrani proizvodi zdravog sastava i bez štetnih aditiva, kako bi nam to dosta olakšalo kupovinu.

Kada su Market otvorili, na njegovim policima je veći udeo pripao stranim proizvodima koji su duže vreme bili prisutni na tržištu. Međutim, vremenom su otkrivali sve više i više odgovornih domaćih proizvođača, tako da je, kako kažu, sada odnos 50:50 između domaćih i uvoznih proizvoda.

Osim prodajnog mesta, oni imaju dostupnu i online kupovinu, preko njihovog sajta. Neka konstanta tokom godine je 20 - 30 procenta prometa na ovaj način poslovanja, dok ipak zavisno od meseca do meseca, može da bude i više onih meseci koji su puni akcija, poput na primer, novogodišnjih i uskršnjihp popusta. 

Što se tiče planova za budućnost, naši sagovornici nam kažu da se uvek preispituju da li da otvore lokal i u drugom delu Beograda, ili možda čak u drugom gradu. Online trgovina značajno povećava dostupnost, ali opet veliki broj ljudi voli da lično dođe u Market. Sa druge strane, za otvaranje ovog jednog lokala koji smo uređivali po našoj želji, bilo je potrebno dosta strpljenja, pa se s toga razmišljamo da naš brend i koncept poslovanja ponudimo drugim zainteresovanim preduzetnicima kao franšizu, napomenuli su nam Spasići na kraju našeg razgovora. 

Foto: Market zdravlja