Summi1
Summit2

Inoviranje, ali i čuvanje tradicije u tegli ajvara

PREDSTAVLJAMO

Srbija

27.03.2024

Ovo nije samo priča o cepkanom ajvaru koji nastaje podno Kopaonika decenijama unazad, već o porodičnoj odlučenosti da se tradicija sačuva, da se kvalitet vine u promet i da se život nastavi dalje od grada.

Priredila: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Firma Ombrothers osnovana je 2022. godine, a njeni „tvorci“ su bračni par Jovana i Oliver Đorđević i Oliverov brat Miloš. Jovana i Oliver su se upoznali i živeli u Beogradu maštajući kako bi voleli da njihov život izgleda u budućnosti, kako privatno tako i poslovno. Zanimljivo je to, kaže nam Jovana, da ni u jednom trenutku sebe nisu videli u gradu, već su se jednoglasno dogovorili da svoje vreme, godine i rad posvete životu na selu, radeći ono što ih ispunjava i čini srećnima.

Znali smo da taj put neće biti ni malo lak i da će biti potrebno puno odricanja kako bismo ostvarili snove i uredili sebi život da imamo nešto svoje. Inspiraciju smo našli u suprugovim roditeljima (mom svekru Peđi i svekrvi Zori), koji su se dugo godina bavili proizvodnjom ajvara i seoskim turizmom. Svidelo nam se što su od prvog dana potencirali kvalitet i što su kupci upravo to i prepoznavali, samim tim su se razlikovali u moru istih proizvoda. Osluškivali smo komentare njihovih kupaca i svidelo nam se to što postoje ljudi koji cene trud i kvalitetan rad. Rešili smo da pokrenemo priču o osnivanju firme i manjoj proizvodnji koja će na daleko profesionalnijem i ozbiljnijem nivou moći da podrži našu zamisao, a to je da očuvamo tradiciju i specifičan recept i tom kombinacijom dođemo do što većeg broja potrošača. U toj priči nam se pridružio i suprugov brat Miloš, koji nam je najviše pomogao u ostvarivanju ove ideje. On se, između ostalog, bavi ugostiteljstvom i odmah je znao kako i gde će moći da plasira finalan proizvod. Kada je naš mali pogon sa sedištem u Brusu, ispod Kopaonika, bio spreman za upotrebu, jednoglasno smo se dogovorili oko naziva brenda i izgleda ambalaže. Naš zasada, jedini proizvod ajvar nosi simboličan naziv "Zorin ajvar", jer je po majci, svekrvi i baki Zori oduvek bio prepoznatljiv, ispričala nam je Jovana ukratko odakle potiče inspiracija za njihovo poslovanje.  

Trenutno je u njihovom portfoliju samo kategorija ajvara. U ponudi imaju ajvar cepkan (ljut i blag) koji je specifičan po svojoj neobičnoj teksturi, ajvar mleven (ljut i blag) i njihovu inovaciju - ajvar od zelene paprike sa crnim tartufima.

Ideja nam je da proizvodi budu isključivo premijum i od najkvalitetnijih sastojaka. Od starta se trudimo da održimo originalnu recepturu i kvalitetnu proizvodnju. To, između ostalog, podrazumeva da imamo proverene uzgajivače paprike, koja nakon što stigne kod nas, peče se isključivo u peći koja se zagreva drvima i nema direktan kontakt sa otvorenom vatrom i dimom. To je takođe, jedna od naših prepoznatljivosti, jer postoje i proizvođači koji često koriste neprirodne izvore energije za isti postupak, a čiji kupci verovatno nisu upoznati sa tim i zato kada nas pitaju šta mi to drugačije radimo pa je naš ajvar znatno ukusniji, mi znamo da je to glavni razlog. Zato smo veoma ponosni što mi našim kupcima nudimo proizvod bez aditiva, konzervansa i veštačkih boja, kao i da nema kontakta sa bilo kakvim toksičnim materijama za ljudsku upotrebu, objasnila je naša sagovornica.  

Iako se dosada kao najtraženiji pokazao cepkan ajvar, ipak za njim ne zaostaje i ajvar od zelene paprike sa crnim tartufima. Kako Jovana dodaje, on za ljubitelje tartufa i prave gurmane predstavlja pravu harmoniju ukusa.

S obzirom na to da je veb sajt trenutno u izradi, više o samom poslovanju potrošači mogu da saznaju preko njihovog Instagram profila (zora.premijum). Takođe, proizvodi se mogu kupiti preko aplikacije Wolt u gradovima Niš, Beograd i Novi Sad. Planiramo uskoro da ponudu proširimo i na ostatak Srbije, kroz našu online prodavnicu na sajtu, koji će uskoro biti završen. Za sada naš proizvod nije dostupan kupcima na drugim prodajnim mestima, ali smo otvoreni za saradnje sa drugim prodajama na malo ili veliko, dodala je Jovana.

Otkrila nam je i da im je u planu da uvrste u prodaju i sladak asortiman sa i bez šećera, u vidu džemova i namaza, matične sokove bez dodatka vode, šećera i aditiva, kao i da prošire asortiman slane zimnice i više varijacija proizvoda od parike.

Još jednom za kraj je naglasila: Najveća inspiracija za sve što radimo i što planiramo da radimo nam je dizanje svesti potrošačima o tome šta konzumiraju u ishrani. Zorin ajvar je brend za sebe i iza kog stoji jedna lepa porodična priča, koju bismo voleli da naši potrošači prepoznaju. 

Foto: Ombrothers