Radni dan našeg sagovornika počinje analizom rezultata i planiranjem dnevnih aktivnosti. Floskula "planiranje je pola posla" itekako dobija na važnosti. Dan je ispunjen intenzivnom komunikacijom sa dobavljačima, ali i internim sastancima, bilo da je pitanju "brainstorming" u pronalaženju novih ideja, ili praćenje i analitika tržišta, objašnjava nam Ivan.
Najveći izazov, tipičan za menadžere, jeste nedostatak vremena, te se neke odluke moraju doneti na osnovu brzih procena, u čemu iskustvo ima značajnu ulogu. Dobar menadžer je onaj koji najmanje propušta i pravi dobru selekciju ključnih zadataka i prioriteta, naglašava naš sagovornik.
Evidentno je da potrošači u Srbiji trajno menjaju kupovne navike i da sada imamo jedno promo orijentisano tržište. Navike potrošača se menjaju i kada su lična higijena i kozmetika u pitanju jer se radi o brend senzitivnoj kategoriji. Najveći izazov je smanjena kupovna moć usled visoke inflacije, na koju se reaguje ponudom pristupačnih proizvoda zadovoljavajućeg kvaliteta. U prilog tome govori i porast PL proizvoda, ali i pojava novih uvoznih brendova. Naravno, snaga brenda ostaje na intimnoj nezi, koja je lider kada su potkategorije u pitanju i Gomex to poverenje potrošača čuva, ističe menadžer kategorija lične nege i papirne konfekcije u Gomexu.
Početkom godine, lansirali smo liniju ženskih dezodoransa Repute, kolekciju za muškarce Majix shave i liniju za negu kose Reanima |
Kako objašnjava, stalno se trude da unesu novine i osveže asortiman potpuno novim proizvodima sa nekih drugih tržišta. Početkom godine lansirana je linija ženskih dezodoransa Repute, kolekcija za muškarce Majix shave i kolekcija za negu kose Reanima: To su vrlo kvalitetni proizvodi koji cenovno odgovaraju na pomenute izazove. Želimo da nagradimo vernost naših potrošača i da im kažemo da smo tu za njih. Na kraju, i mi smo takođe potrošači. Posebno smo ponosni na šampone i regeneratore iz pomenute kolekcije koji ne sadrže silikon, 94% su sastavljeni od prirodnih sastojaka, sadrže keratin koji čini čuda za kosu, nisu testirani na životinjama, itd.
Da bi neki proizvod postao deo asortimana, on najpre mora da prođe audit, gde se obraća pažnja na sve aspekte iz ugla kupaca, i timski analizira boja, miris, tekstura, dizajn, pratkičnost pakovanja. Uz to, prate se i podaci agencije NielsenIQ, kao i iskustvo sa sličnih tržišta.
Ivan smatra da je potrebno i da menadžer kategorije poseti sajmove kozmetike, razgovara sa proizvođačima i na licu mesta se uveri u kvalitet, jer se tako donose dobre odluke.
Na nedavno održanom Marketing Samitu, imali smo zanimljiva izlaganja Zenela Batagelja i Tonija Durama, i osluškujući podatke koji su oni prezentovali, Gomex je, preko svoje nove aplikacije, izgradio bazu sa više od 250.000 korisnika. Tako da na bazi njihovih preferencija možemo da ponudimo najveći lični benefit. Ovim se trudimo da već zainteresovane potrošače kategorije usmerimo ka novinama u asortimanu ili atraktivnim ponudama postojećih brendova. Kupcu ne trošimo vreme na sadržaj koji za njega nije relevantan, gde isti ne gubi fokus, pa su i šanse za realizaciju kupovine značajno veće, zaključuje menadžer kategorije lične nege i papirne konfekcije u Gomexu.