Radionica, koja je održana u prostoru za kreativno delovanje Deli u Nišu, okupilo je stručnjake iz sektora menadžmenta, prava, finansija, e-trgovine i digitalizacije.
Ivan Tanasković, direktor E-commerce asocijacije Srbije, rekao je da je online tržište u fazi impresivnog razvoja sa više od 4.000 aktivnih online prodavnica i sa rastom od 26% na godišnjem nivou.
Prošle godine, broj bezgotovinskih transakcija u sektoru e-trgovine premašio je cifru od 58 miliona, generišući prihod od preko 1,6 milijardi evra. Ovakvi rezultati, za tržište koje je geografski ograničeno, predstavljaju značajan uspeh. Posebno ohrabruje smanjenje broja potrošača koji se opiru kupovini preko interneta, sa impresivnim padom od 12% u poslednje dve godine, što dodatno potvrđuje potencijal i vitalnost digitalne ekonomije u našoj zemlji, rekao je Tanasković.
Nikola Pejović, konsultant za finansije, upozorio je preduzetnike da budu na oprezu baš prilikom velikog rasta.
Velika prednost preduzetnika je fleksibilnost i što dobro osećaju svoj biznis. Međutim, tu se krije i potencijalni problem, jer često ne shvataju koliko im brzo biznis raste, a posebno troškovi. Pošto i dalje stvari rade na osećaj, a bez egzaktnih brojki, može se desiti da ulaze u problem, a da toga nisu svesni. Veruju da će povećani prihodi biti dovoljni da pokriju sve troškove, kao i da ostaje profit, ali to nije uvek tako. Između ostalog, tekstovima na Našoj mreži pokušavamo da im pomognemo da na jednostavan način razumeju finansije, a uvek smo tu i za pitanja, dileme i neodumice, rekao je Pejović.
Miljan Ćupurdija, pravnik i menadžer, napominje da je celo tržište u Srbiji u izazovu da nađe kvalitetne radnike, a segment malih i srednjih preduzeća posebno.
Moraju da se posvete ključnim temama, a to su plate zaposlenih i prilike za balans sa privatnim životom. Prednost malih i srednjih preduezeća je što imaju priliku da budu bliži ljudima i to treba negovati, rekao je Ćupurdija.
Jedna od tema bila je i digitalizacija poslovanja i načini da se stvari urade efikasnije uz pomoć novih tehnologija.
Naš pristup korisnicima je drugačiji i dobro oslikan na primeru e-fiskalizacije koji je bio pre dve godine. Postavili smo se kao konsultanti, zaista smo želeli da im objasnimo šta ih i kako sve čeka. Oni su bili zbunjeni novim obavezama, a onda i načinom egzekucije, jer im je sada telco kompanija, na koju su navikli da pruža voice, sms i internet, sada tu za nešto potpuno drugo iz ICT domena. Onda su shvatili da smo mi u ICT domenu jako dugo i da umemo da im pomognemo, rekla je Ljubica Vojinović, ICT Product development Team Manager A1 Srbija.
Iz kompanije ističu da je ovaj događaj početak serije susreta u različitim gradovima širom Srbije tokom ove godine.
Želja nam je da kroz ove događaje okupimo lokalne preduzetike, pomognemo im oko nekih važnih tema i damo odgovore na njihova pitanja, ali pre svega im pružimo priliku da se upoznaju međusobno i da krenu da komuniciraju i sarađuju jedni sa drugima, jer zajedno možemo mnogo više nego svako od nas pojedinačno, istakao je Ivan Minić, glavni i odgovorni urednik Naša mreža besplatne poslovne platforme koju je pokrenuo A1 Srbija pre 5 godina c ciljem da informiše, edukuje i povezuje preduzetnike.
Izvor: InStore
Foto: Vojislav Vujanić