Summit2

Slovenija: Lidl predstavlja novu reč - "hranosvest"

AKTUELNO

Region

16.04.2024

Lidl Slovenija je, u susret Danu bez bacanja hrane Slovenije, lansirao novu kampanju, u okviru koje je osmislio i novu reč - "hranozavest" (svest o hrani).

Sprečavanje rasipanja hrane je važan deo održive strategije Lidl Slovenije već dugi niz godina, u svetlu zabrinjavajućih statistika. Optimizacijom procesa naručivanja robe i prodaje proizvoda po sniženoj ceni neposredno pre isteka roka trajanja, nastojimo da smanjimo broj proizvoda koje je potrebno baciti, a istovremeno sprovodimo mnoge aktivnosti usmerene ka podizanju svesti o pažljivom i razumnom postupanju sa hranom. Uvođenjem nove reči želimo da uspostavimo jedinstven naziv za informisan odnos prema hrani i uravnotežen način života, te da istaknemo važnost promišljenog, svesnog i održivog života, rekla je Metka Šilar Šturm, rukovodilac sektora korporativnih poslova u Lidl Sloveniji.

Kampanja, pod nazivom "Zbudi svojo hranozavest" ("Probudi svoju svest o hrani"), uključuje bilborde širom Slovenije i seriju održivih kuvarskih kecelja, koje su osmislili mladi slovenački modni dizajneri i dizajnerke.

Podsetimo, vlada Slovenije je prošle godine proglasila 24. april Danom bez bacanja hrane, na inicijativu Lidla Slovenije, Etri grupe, Ministarstva životne sredine, klime i energetike, Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i hrane i drugih organizacija.

Prema podacima Zavoda za statistiku Republike Slovenije, prosečan stanovnik Slovenije godišnje baci oko 72 kilograma hrane. Najviše hrane se baci u domaćinstvima (47%), zatim u ugostiteljstvu (37%), supermarketima (9%) i proizvodnji (7%).

Izvor: InStore.si
Foto: Lidl Slovenija