Foto: FoNet/Aleksandar Barda
Kako se navodi u izveštaju, ojačan je deo portfolija kompanija sa manje ili bez šećera uvođenjem novih proizvoda, kao i bezglutenskim biskvitima. U kategorijama kafe i aloholnih pića Coca-Cola HBC Srbija je uvela čak 40 novih proizvoda, dok je Bambi uz inovacije započeo i brend kolaboracije sa kompanijama Dr Oetker, Frikom i McDonald's. Ipak, kao najvažnije postignuće u ovom segmentu obe kompanije ističu da u 2023. nije bilo opoziva niti povlačenja proizvoda sa tržišta.
Kompanije su u poslednjih godinu investirale po 8,2 miliona evra u digitalizaciju, pojednostavljajući procese, izdvajajući više vremena za kupce i smanjujući emisije.
Zaposleni ove dve kompanije imali su više od 31.000 sati obuke u 2023. godini. Posebna pažnja posvećena je osnaživanju žena, pa u Coca-Cola HBC Srbija žene čine 42,5 odsto menadžerskih pozicija, a u Bambiju 37 odsto.
U Izveštaju je prikazan i napredak kompanija u odnosu na postavljene Ciljeve održivosti i dostizanje nultih emisija CO2. Za 17 godina Coca-Cola HBC Srbija smanjila je potrošnju vode za 54,4 odsto i energije za 58 odsto. U prethodnoj deceniji kompanija Bambi smanjila je upotrebu vode za 42 odsto. Obe kompanije recikliraju 99 odsto otpada koji nastaje u proizvodnji i kancelarijama, sa ciljem dostizanja nula otpada na deponijama.
Napredak u ključnim ekološkim parametrima najbolje pokazuje naš odnos prema resursima i životnoj sredini. U odnosu na 2017, direktne emisije CO2 smanjili smo za 73 odsto, dok je Bambi ostvario smanjenje od 47 odsto. Uz 91,5 odsto vozila sa manjim emisijama u floti Coca-Cola HBC Srbija, odnosno 65 odsto u floti Bambi kompanije, na pravom smo putu da do 2030. imamo celokupni „zeleni“ vozni park. Ovde se ne zaustavljamo. Nastavljamo da radimo sa dobavljačima na temi dekarbonizacije lanca snabdevanja, kontinuirano menjamo našu ambalažu, koristimo efikasniju rashladnu opremu. Iako su ciljevi za Net Zero postavljeni za 2040, ta budućnost je sada. Narednih 16 godina vidim kao period za inovacije i prevođenje obećanja u akcije, poručio je Svetoslav Atanasov, generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora.
Foto: Vladimir Veličković
Obe kompanije nabavljaju celokupnu električnu energiju iz obnovljivih izvora. Na punionici Vlasinka postavljeni su solarni kolektori, dok je Bambi u procesu realizacije projekta postavljanja solarnih panela za proizvodnju električne energije. Pored toga, kompanije nastavljaju da ulažu u lokalne zajednice.
Samo u 2023. godini naše dve kompanije uložile su više od 400 hiljada evra u lokalne zajednice i dodatno donirale preko 200.000 litara pića i 22 tone proizvoda. Kroz volontiranje, zaposleni Bambi i Coca-Cola HBC Srbija zajednici su poklonili preko 2.000 sati podrške. Osnaživanje mladih i žena, inicijative za podsticanje reciklaže ostaju naši prioriteti u ovoj oblasti. Istakao bih i da smo značajnu podršku pružili sportu i vrednostima koje promoviše, podržavajući kao sistem Sportske igre mladih, najveće dečije sportsko takmičenje u Evropi, ali i podrškom drugim sportskim manifestacijama, naveo je Dragan Stajković, generalni direktor kompanije Bambi.
Foto: Vladimir Veličković
Na predstavljanju Izveštaja najavljene su i velike investicije koje će dodatno integrisati održivost u procese. Coca-Cola HBC Srbija planira izgradnju automatskog skladišta, vrednog 33 miliona evra, koje će doneti inovativne standarde u logistici. Kompanija Bambi planira da investira više od 12 miliona evra u proširenje kapaciteta proizvodnje kroz infrastrukturu, uvođenje novih tehnologija, automatizaciju i digitalizaciju procesa, kao i otvaranje novih proizvodnih linija.
Izveštaj o održivom poslovanju usklađen je sa zahtevima najzastupljenije svetske metodologije – Global Reporting Initiative (GRI) i ispunjava visoke zahteve Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija koji se odnose na Izveštaj o napretku. Izveštaj se može pronaći na linku.
Izvor: InStore