Summi1
Summit2

Slađana Milić, Sinagoga DOO Sombor: Najveći značaj pridajemo kvalitetu proizvoda

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Intervju

01.07.2024

Razgovarao: Stefan Petrović

Posao je izuzetno dinamičan i sveobuhvatan, pa je vrlo teško napraviti plan i organizaciju radnog dana, jer je svaki dan novi izazov, kaže Slađana na početku razgovora za InStore i dodaje: Određivanje prioriteta, povezanost sa kolegama iz drugih sektora, komunikacija sa dobavljačima, traženje najboljih ponuda je ono što čini svakodnevnicu. Osim toga, veoma je bitno pratiti promene na tržištu, ponudu, potražnju, nove trendove i rast cena. 

Kao najveći izazov u svakodnevnom poslu ističe zadatak da se uspostavi balans između nabavke i prodaje robe: Obezbediti optimalne količine robe pogotovo u sezonskom periodu, kada i sami proizvođači imaju problem kako sa proizvodnjom, tako i sa isporukom. Voditi računa o magacinskom prostoru, kako bi nabavljena roba mogla pravilno da se skladišti, da je bude dovoljno na zalihama, a opet da ne smeta normalnom radu i funkcionisanju magacina do momenta isporuke ka kupcima. Takođe, situacija na tržištu je uvek puna izazova sa kojima se svakodnevno suočavaju te je, kaže, neophodno držati korak sa novinama, ali da se ne zanemari osnova poslovanja. 

Kada je reč o promenama navika potrošača kod konzumacije bezalkoholnih i energetskih pića, Slađana izdvaja porast kako prodaje, tako i ponude prirodnih sokova sa velikim procentom voća, što je odraz pojačane svesti potrošača o zdravom načinu života. Kod energetskih napitaka, dodaje, nema značajnih promena, osim ponude nekih novih ukusa: S obzirom na to da je njihova primena najviše zastupljena kod mladih generacija koje su spremne na promene, tu se otvara prostor za plasiranja novih energetskih pića.

Beležimo porast i prodaje i ponude prirodnih sokova sa velikim procentom voća zbog pojačane svesti potrošača o zdravom životu 

Najprodavaniji proizvodi kategorije bezalkoholnih pića u objektima Sinagoga DOO Sombor su gazirana pića, i to na prvom mestu Coca-Cola. U okviru ovog brenda, najveći udeo ima originalni ukus, ali već duže vreme i ostali ukusi imaju značajan rast prodaje. Kod energetskih pića najprodavanija je Guarana. I kod ovog brenda je ista situacija, gde je primaran originalni ukus. Mislim da je ključni faktor u oba slučaja dugogodišnje postojanje i ime brenda, stalnost na tržištu, dobra pozicioniranost u maloprodajnim objektima, dostupnost u rashladnim vitrinama, dobra marketinška politika dobavljača itd, objašnjava Slađana.  

Govoreći o online prodaji pića, category menadžer u Sinagogi DOO Sombor kaže da su oni njeni začetnici u tom delu zemlje, budući da je u maloprodajnim objektima zastupljena već dugi niz godina, a u proteklih nekoliko postaje sve češći način kupovine: Naravno, ova kategorija još uvek nije zastupljena u tolikoj meri koliko prehrana i hemija, jer govorimo o proizvodima koji se ne kupuju često. 

Na odluku da li će se neki artikal naći u asortimanu utiče mnogo faktora. Najveći značaj pridajemo samom kvalitetu proizvoda, ali naravno veoma je bitan i cenovni rang, dizajn, trenutna ponuda u toj kategoriji, kao i potreba potrošača za tim proizvodom. Upravo to su razlozi zbog kojih osluškujemo tržište i pratimo trenutne trendove, kaže Slađana i dodaje da uvek mora da postoji prostor za standardnu ponudu koja je šireg opsega: Ukoliko je saradnja sa dobavljačem podržana dobrim marketinškim potezima, možemo biti sigurni da ćemo svi ostvariti maksimalne rezultate.