Summi1
Summit2

Tour de France 2024: Brendovi i trgovci na najprestižnijoj biciklističkoj trci na svetu

AKTUELNO

Marketing

03.07.2024

Profesionalni biciklistički timovi nose imena svojih sponzora još od davnih 1960-ih, ali koji su to brendovi i trgovci prisutni na ovogodišnjoj trci?

E.Leclerc

Prva kompanija koju ćemo spomenuti jeste francuski trgovac E.Leclerc. Kompanija je, nakon dugogodišnjeg sponzorstva, prošle godine potpisala ugovor sa A.S.O, organizatorom trke Tour de France, u okviru kog je postala glavni sponzor trke za period od 2024. do 2028. godine. Kao glavni sponzor, trgovac je zadužen za pružanje osveženja tokom trke, kao i za zabavu na početku i kraju trke. Pored toga, kompanija je takođe sponzor tačkaste majice, bele majice sa crvenim tačkama koja se dodeljuje biciklisti koji postigne najviše poena na etapama koje podrazumevaju vožnju po planinama.

Alpecin

Brend kompanije Dr. Kurt Wolff, poznat po svojim proizvodima za negu kože i kose sa kofeinom, na biciklističkim trkama nastupa više od 15 godina. Samo neki od poznatih sportista koji su vozili za ovaj tim su, između ostalog, svetski šampioni Niels Albert, Philipp Walsleben i Radomír Šimůnek. 

Red Bull

Tim bivšeg bicikliste Ralpha Denka, Bora-Hansgrohe, pridružio se ostalim timovima još 2010. godine, od kada beleže 37 medalja. Početkom 2024. godine većinski udeo u kompaniji RD Beteiligungs GmbH, vlasniku Bora-Hansgrohe tima, preuzima Red Bull, nakon čega tim, pred početak ovogodišnjeg Tour de France takmičenja, menja ime u Red Bull–Bora–Hansgrohe. Iz kompanije je tom prilikom saopšteno da je ovo samo još jedan korak u nastojanju širenja prisustva brenda u svim sportovima, nakon velikog uspeha u sportovima poput Formule 1, fudbala, BMX-a i MotoGP-a.

Lidl

Lidl-Trek je američki tim nastao 2011. godine pod nazivom Leopard-Trek. Lidl je prošle godine saopštio vest o sklapanju dugoročnog partnerstva sa Trek timom, formirajući novi biciklistički tim. Tim je od tada došao do 17 medalja, a trenutno su na 9. mestu zahvaljujući vožnji Italijana Guilia Cicconea.

Intermarché

Osnovan 2008. pod nazivom "Willems Verandas", tim prolazi kroz nekoliko promena naziva tima do 2024. kada francuski lanac supermarketa Intermarché postaje glavni sponzor tima, pored kompanije Wanty, čime tim dobija ime Intermarché-Wanty. 

Uno-X Mobility

Skandinavski tim takmički se pod nazivom Uno-X Mobility, kompanije sa jednim od najvećih lanaca benzinskih stanica u Norveškoj i Danskoj. Kompanija je deo Reitan Retail grupacije, koja uključuje 7-Eleven i Rema 1000 lance u Skandinaviji.

Visma-Lease a Bike

Nijedan tekst o biciklizmu ne bi mogao da prođe bez pomena tima Visma-Lease a Bike, koji je pod nazivom Jumbo-Visma nastupao od 2019. do 2023. godine, osvojivši prošlogodišnji Tour de France. Nakon dolaska novog izvršnog direktora 2024. godine, holandski trgovac je saopštio da više neće biti glavni sponzor istoimenih biciklističkih i brzih klizačkih timova.

Foto: Pixabay