Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs
U kompaniji Milšped ste praktično odmah nakon preuzimanja diplome Saobraćajnog fakulteta. Karijeru ste gradili uspešno i kada se danas osvrnete, šta biste vi rekli, koji vaši koraci su vas doveli na poziciju koju zauzimate danas?
Sa velikim zadovoljstvom mogu da kažem da nosim dres Milšpeda već 19 godina. Smatram da sam imao sreće i dobar osećaj da izaberem baš Milšped, koji se od svojih skromnih početaka 1993. godine razvio prvo u nacionalnog, a onda i u regionalnog lidera na prostoru jugoistočne Evrope, multinacionalnu kompaniju prisutnu na 15 tržišta i tri kontinenta.
Od početka sam gledao kompaniju kao celinu i radio u skladu sa poslovnim ciljevima. Trudio sam se da razumem viziju, ideje, tržište, da se prilagođavam novim okolnostima i situacijama, a da ostavim svoj pečat. Povrh svega, radio sam na tome da razvijem otvorenu komunikaciju sa svima unutar kompanije, kao i da svoj posao shvatam odgovorno, posvećeno i ambiciozno.
Jedan od ključnih faktora za uspeh je rad na razvoju i unapređenju poslovanja, ali i zadovoljstvu ljudi sa kojima sarađujem. Nisam se plašio da budem okružen saradnicima koji imaju više znanja i iskustva od mene i od kojih mogu da učim, jer smatram da drugačiji model rada dugoročno ne može da vodi ka uspehu.
Vi i kompanija ste rasli zajedno. Šta bi bilo to na šta ste najponosniji u Milšpedu danas?
U okviru razgovora za posao u Milšpedu postavljeno mi je pitanje da li bih bio voljan da ostanem i radim desetine godina u srpskoj kompaniji, koja svoje uslove rada oblikuje po uzoru na velike evropske i svetske kompanije. Bilo mi je neobično da vidim da neko u Srbiji tako ambiciozno i vizionarski pristupa razvoju poslovanja. Tada nisam mogao ni da pretpostavim da ću učestvovati u ostvarivanju tih ambicija i oblikovanju Milšpeda u kompaniju za koju ne postoje granice. Ne samo što je Milšped već godinama unazad apsolutni regionalni lider sa značajnim globalnim prisustvom, već je i održao svoj porodičan odnos prema zaposlenima i partnerski prema klijentima.
Učili smo, prilagođavali se tržištu, gledali da biramo kvalitetan kadar ne samo po znanju i umeću, već i u skladu sa našim vrednostima kako bismo mogli da održimo Milšpedov poslovni duh i kvalitetno razvijamo brend. |
S obzirom na globalno prisustvo vaše kompanije, na osnovu svih različitih iskustava koje ste sticali na svim tržištima gde poslujete, kako biste ih opisali i uporedili?
Svako tržište, bez obzira da li je u pitanju Evropa, Azija ili Severna Amerika, nosi sa sobom različite izazove i zahteva potpuno različite pristupe. S obzirom na to da sam bio deo tima koji je pokretao naše kompanije članice na tržištima Kine i SAD, imam iskustvo iz prve ruke koje potvrđuje da je naš otvoren i fleksibilan pristup svakom tržištu neophodan za uspeh i dobre rezultate. Učili smo, prilagođavali se tržištu, gledali da biramo kvalitetan kadar ne samo po znanju i umeću, već i u skladu sa našim vrednostima kako bismo mogli da održimo Milšpedov poslovni duh i kvalitetno razvijamo brend. Smatram da smo uspeli u tom cilju, što se odražava i po našim rezultatima. Tek smo počeli sa ostvarivanjem naših ciljeva, tako da se nećemo zaustaviti na ovom broju zemalja, a ni kontinenata.
Svetske ekonomske krize, ratovi, nedostatak radne snage... Šta vi vidite kao najveći izazov za vaš sektor, kako u Srbiji, tako i na drugim meridijanama na kojima poslujete?
Može se reći da je globalno logističko tržište u proteklih pet godina preživelo turbulentniji period nego u prethodnih 50. Zahvaljujući pandemiji, konfliktima i krizama, sve industrije će osećati posledice još dugi niz godina. Veoma je bitno da se gleda unapred i radi na tome da se smanji uticaj svih faktora koji mogu da ugroze ostvarenje naših ciljeva. To ostvarujemo tako što se prilagođavamo na nove uslove, kao i kroz konstantan razvoj servisa i primenu novih tehnologija. Istakao bih primenu veštačke inteligencije u našim skladištima, uz koju smo načinili veliki korak u unapređenju efikasnosti u brojnim procesima. Izazova uvek ima i uvek će ih biti, ali smo uvek ispred njih zahvaljujući jasnoj poslovnoj strategiji i disperziji rizika.
Nisam se plašio da budem okružen saradnicima koji imaju više znanja i iskustva od mene i od kojih mogu da učim, jer smatram da drugačiji model rada dugoročno ne može da vodi ka uspehu. |
Kao uspešan poslovni čovek, ne možemo da vas ne pitamo - šta biste poručili mlađima koji započinju karijere?
Smatram da mlade ljude ne treba previše opterećivati savetima i pametovanjem. Pre svega, naši mladi su dovoljno pametni, a kroz rad i razvoj će sami steći mudrost koja se može dobiti samo praksom. Ali, ako treba da im nešto konkretno poručim, to bi bilo da uvek budu svoji, da poštuju svoj posao jer će to poštovanje biti uzvraćeno. Moraju da budu spremni da konstantno uče i da se razvijaju u svakom pogledu. Treba da budu svesni da sopstveni uspeh zavisi od njih samih i od njihove ambicije, posvećenosti, motivacije i pre svega - upornosti.
Foto: Milšped