Kada je u pitanju upravljanje viškovima hrane, kompanija je u 2023. premašila svoj cilj, povećavši ukupnu količinu donirane hrane na 917,9 tona. Aktivnosti su dodatno unapređene pokretanjem pionirskog projekta direktnih donacija hrane pod nazivom "Hrana za sve", kroz koji se svakodnevno donira oko 1.000 kilograma namirnica najugroženijima. Kompanija je treću godinu zaredom nosilac priznanja "Šampion održivosti" zbog svog doprinosa u odgovornom upravljanju viškovima hrane.
Pored toga, kako bi edukovala i inspirisala decu da usvoje zdravije navike u ishrani, Delhaize Serbia je, u saradnji sa Ministarstvom prosvete, tokom protekle školske godine realizovala program "Zdrava hrana svakog dana", koji je obuhvatio 16.000 četvrtaka. Edukativni karavan je obišao 150 škola u 19 gradova širom Srbije, pružajući učenicima znanje o pravilnoj ishrani na zanimljiv i pristupačan način. Program je dostupan i digitalno za sve osnovne škole u Srbiji.
Kroz naše inicijative pokazujemo posvećenost zdravlju i blagostanju zajednice u kojoj poslujemo. Programi poput direktnih donacija hrane i "Zdrava hrana svakog dana" naš su način vraćanja dobrog zajednici i promovisanja pozitivnih vrednosti. Projekti koje razvijamo usmereni su na dobrobit pojedinca i zajednice. Verujemo da je dobro za nas ujedno i dobro za planetu, i da su ti ciljevi neraskidivo povezani. Naša misija je da širimo vrednosti u koje verujemo i da brinemo o svakom pojedincu i našoj zajedničkoj kući – planeti Zemlji, izjavila je Jelena Pavlović, potpredsednica kompanije Delhaize Serbia.
Ceo izveštaj može se pronaći na linku.
Kompanija je tokom 2023. godine takođe nastavila da odgovorno upravlja otpadom. Ukupna količina generisanog otpada iznosila je 17.008,21 tonu, od čega je 9.967,51 tona upućeno na reciklažu. Količina plastike smanjena je za 6,4% u odnosu na 2021. godinu. Strateški ciljevi kompanije uključuju smanjenje emisija gasova sa efektom staklene bašte (GHG) i povećanje energetske efikasnosti. Tokom 2023. godine sproveden je centralizovan monitoring rashladnih sistema u 250 prodavnica, uključivanje 10 prodavnica u sistem nabavke "zelene energije" i edukacija zaposlenih o energetskoj efikasnosti. Korišćenjem "pooling" sistema koji podstiče i omogućava održiviji logistički model, kompanija je doprinela uštedi 136.000 kubnih decimetara drvnih resursa, očuvanju 132 stabla, smanjenju emisije ugljen dioksida za skoro 160.000 kilograma i smanjenju količine otpada za 12.740 kilograma.
Delhaize Serbia je nastavila da aktivno razvija svoja partnerstva. Saradnja sa domaćim dobavljačima omogućila je zajednički rast, pri čemu je najveći deo asortimana Maxi pijace lokalne proizvodnje. Koncept "Bez ostataka pesticida" proširen je na nove kulture voća i povrća, obogaćen je za četiri nova dobavljača, a broj proizvoda sa ovim žigom garancije povećan je sa sedam na šesnaest. Sa ciljem da kupcima obezbedi još lakši put do zdravije i nutritivno bogate ishrane, razvijen je još jedan inovativan proizvod – jaja bogata selenom.
Kao jedan od najvećih privatnih poslodavaca u zemlji, kompanija je ostala strateški posvećena unapređenju zadovoljstva skoro 13.000 svojih kolega, a tokom 2023. dodatno je unapredila pogodnosti. Uz 2 slobodna dana nedeljno, zaposleni imaju najmanje 26 dana godišnjeg odmora, dok dodatni slobodni dani slede za rad vikendom, stručnu spremu, roditelje troje ili više dece, kao i decenije lojalnosti. Benefit kartica zaposlenima omogućava popust od 12% na kupovinu u prodavnicama ovog trgovinskog lanca, a kako bi posao učinila lakšim , kompanija pruža obuke pre zapošljavanja, koristi savremene alate i tehnologiju, nagrađuje najvrednije zaposlene, te kroz razne aktivnosti podržava porodice i podstiče zdravije navike. Delhaize posebnu pažnju posvećuje razvoju zaposlenih, pa je samo u prethodnoj godini obezbeđeno više od 130.000 sati treninga, uključujući dva razvojna programa za talente i tri programa za rukovodeće pozicije. Upravo za izvrsnost u upravljanju ljudskim resursima, nagrađena je sertifikatom "Poslodavac partner" a Forum za odgovorno poslovanje, Smart Kolektiv i USAID dodelili su kompaniji nagradu "Najinkluzivniji poslodavac 2023".
I saradnja sa partnerima iz akademskog i neprofitnog sektora je takođe unapređena. Zajedno sa UNICEF-om, Delhaize Serbia je podržala rad platforme "SVE JE OK" koja pruža psihološku podršku za mlade i tim povodom donirala 10 miliona dinara.
Kompanija je tokom prethodne godine nastavila sa podrškom lokalnoj zajednici i humanitarnim projektima, zbog čega je nagrađena priznanjem za društvenu odgovornost "Dobročinitelj 2023". U tri grada prilikom otvaranja novih Maxi supermarketa izdvojene su novčane donacije u iznosu od 500.000 dinara kao podrška lokalnim udruženjima, organizacijama i zajednici.
Uz kontinuirano širenje maloprodajne mreže, Delhaize Serbia nastavila je da ulaže i u unapređenja online iskustva kupovine. Tako je Maxi Online prodavnica po drugi put bila pobednik Hot Spot eCommerce Awards takmičenja u segmentu prodaje hrane i pića, kao i dobitnik specijalnog priznanja "Najbolji online supermarket u Srbiji", dodeljenog na izboru PC Press-a za Top50 najboljih online stvari.
Izvor: InStore
Foto: Delhaize Serbia