Iz grupe navode da su svi prodajni kanali doprineli ovom rastu, uključujući poslovanje isporuke - Food Service Distribution, tako i online prodaja koja prednjači.
Korigovani EBITDA za ovaj period iznosio je 327 miliona evra, što je blagi pad u odnosu na 332 miliona evra iz prethodne godine.
Naš miltikanalni poslovni model pokazuje svoj uticaj – METRO je uspeo da održi zamah rasta u trećem kvartalu 2023/24. uprkos padu inflacije i delimično kasnom početku letnje sezone zbog vremenskih uslova. Segment dostave je ponovo zabeležio značajan dvocifreni rast u proteklom tromesečju, dostigavši rekord svih vremena sa 26% prodaje, prokomentarisao je Steffen Greubel, izvršni direktor Metro AG.
Međutim, od regiona do regiona, Metro je izvestio o mešovitim performansama u trećem kvartalu. Na svom domaćem tržištu u Nemačkoj, prodaja je pala za 2,4%, a kompanija je kao jedan od potencijalnih razloga navela „kasniji početak letnje sezone, zbog loših vremenskih uslova”. Prilagođena EBITDA u Nemačkoj porasla je na 41 milion evra, sa 36 miliona evra u prošlogodišnjem periodu.
Što se tiče operacija u zapadnoj Evropi, prodaja je pala za 0,6% u trećem kvartalu, dok je EBITDA iznosila 191 milion evra (3. kvartal 2023: 195 miliona evra).
U međuvremenu, u Rusiji je prodaja porasla za 13%, uz povećanje EBITDA za 8 miliona evra (korigovano za efekte valute). Istočni segment METRO grupe je na sličan način zabeležio snažan učinak, sa povećanjem prodaje od 9,1% u lokalnoj valuti, a EBITDA je porasla sa 89 miliona evra na 106 miliona evra.
Na kraju, segment odeljenja Metro Markets zabeležio je povećanje prodaje na 77 miliona evra, u odnosu na 60 miliona evra prethodne godine.
Transformacija naših veleprodajnih objekata i rast našeg online tržišta, takođe, dobro napreduju. Reorganizacija Upravnog odbora METRO AG od juna 2024. godine donosi nam moćan tim za još efikasnije napredovanje strategije i ostvarivanje naše agende i ambicija za 2030, dodao je Greubel.
Izvor: InStore
Foto: Metro AG