U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU), a povodom 115 godina L’Oréal-a, zvanično je otvorena izložba "Esencija lepote" koja istražuje pojam lepote kroz istoriju, društvo, ekonomiju i umetnost.
Kao vodeća grupacija u industriji lepote, naša je odgovornost promovisati vrednosti koje nadilaze površinsku percepciju lepote. Kroz inovacije, ali i kroz naše kampanje i projekte, kontinuirano naglašavamo da je lepota autentično izražavanje sebe. Verujemo da prava lepota dolazi iznutra – iz osećaja zadovoljstva sobom, samopouzdanja koje gradimo kada se osećamo prijatno u svojoj koži, izjavila je Vanya Panayotova, generalna direktorka L’Oréal grupe za Adria-Balkan region.
Cilj izložbe jeste da izazove promišljanje o lepoti kao subjektivnom doživljaju i da podstakne posetioce na otkrivanje i redefinisanje sopstvenih pogleda na lepotu.
21. vek je vreme izazova, ali je na nama da iskoristimo fokus na autentičnost kako bi se izborili s pritiskom i izbegli anksioznost i zaštitili svoje mentalno zdravlje. Treba se fokusirati na lepotu života. S drugačijim standardima lepote vladaju drugačiji stereotipi. Ono što zaista nikada ne izlazi iz mode je samopouzdanje, stav, pravi sadržaj. Stereotipi u različitim društvima su drugačiji te se razlikuju u zavisnosti od regiona i dekadi, ali stajati čvrsto na svojim nogama je večno, rekao je sociolog Bruno Šimleša.
S njim se složila i psihološkinja Vanja Putarek: Lepo je videti nekog ko je samopouzdan, ali to je taj jedan začarani krug. Vrlo često se tu vrtimo - ako ja sebe ne percipiram lepom osećam se manje samopouzdano, a ta narušena slika o sebi je problem. To se najčešće događa kada se usmerimo samo na jedno obeležje koje nas ne zadovoljava, a često se preliva na ostale segmente života. Fokusiranje na samo neke aspekte sebe dovodi do nezadovoljstva, a prihvatanje svoje potpune autentičnosti vodi prema sigurnosti u lepoti.
Prikaz lepote u umetnosti se značajno menjao kroz vreme – evoluirao je. Od sklada i simetrije ljudske figure, preko renesansnog naturalizma do savremenih prikaza lepote kroz ljudsku strast. Današnji mediji za prikaz umetnosti su se promenili, kao i promišljanje o lepoti. Ona je danas inkluzivna, različita, stavlja se u različite društvene kontekste. Umetnici danas preispituju i opovrgavaju klasične načine prikaza lepote, komentarisala je odnos umetnika prema lepoti danas Ivana Andabaka, upravnica HDLU.
L’Oréal je, u saradnji sa zagrebačkom Školom primenjene umetnosti i dizajna, uključio i učenike u projekat "Esencija lepote". Njihovi radovi istražuju lično značenje lepote, a najbolji su predstavljeni na izložbi, koja je otvorena za javnost ekskluzivno od 11. do 13. oktobra.
Izvor: InStore
Foto: Biljana Šimić