Kako navodi kompanija, trgovci su ove godine ranije predstavili asortimane i proizvode u susret Noći veštica, kako bi potrošačima pružili više vremena za budžetiranje i kupovinu.
Nacionalna maloprodajna federacija (NRF) procenjuje da će ukupna potrošnja za Noć veštica opasti ove godine u odnosu na prošlu. Ipak, očekuje se da će kategorija slatkiša ostati stabilna, jer je ona bitan deo proslava tokom ovog perioda, rekao je Carl Quash III, šef sektora za pakovanu hranu, grickalice i ishranu u Euromonitor International-u.
Sa globalnim rastom cena kakaoa i šećera, te rastom cena čokolade za 17% u SAD-u u poslednje dve godine, potrošači će verovatno primenjivati različite strategije štednje.
Globalno, sezonske čokolade imaju najviše prosečne cene i očekuje se da će zabeležiti najveće poskupljenje među svim slatkišima. Imajući to u vidu, čokoladni proizvodi privatne robne marke i nesezonski čokoladni proizvodi mogli bi biti dobrodošla zamena za tematske čokolade. Ovo je odlična prilika za brendove da inoviraju i ponude privlačne, povoljne užitke koji će doprineti rastu ovog sektora i održati čaroliju Noći veštica živom. Takođe, svedočimo pomaku prema neslatkišnim alternativama koje odgovaraju promenljivim potrošačkim preferencama. Kategorija žvaka, gumenih bombona i želea raste brže od sezonskih čokolada u nekoliko ključnih tržišta kao što su Kanada, Meksiko i Velika Britanija, zahvaljujući nižim cenama i sposobnosti da ispune zahteve za uživanjem, rekao je Quash.
Strategija budućeg rasta proizvođača hrane i pića uključuje ciljanje novih potrošačkih segmenata i prilika sa postojećim proizvodima, pokazuju podaci Euromonitor International-a o ključnim potrošačkim uvidima. Za Noć veštica, ovo znači da proizvođači treba da razmotre prodaju da drugim tržištima van "zasićenog" tržišta SAD-a.
Postoje druge nacije širom sveta koje proslavljaju Noć veštica ili neku drugu tradiciju krajem oktobra ili početkom novembra, a svaka zemlja ima svoje jedinstvene tradicije koje često favorizuju tradicionalnu hranu umesto čokolade i slatkiša. Tržišta poput Indije, Brazila, Poljske i Filipina, gde proslave Noći veštica postaju popularnije, posebno među mlađim potrošačima, i razumevanje važnosti lokalnih tradicije pomoći će proizvođačima da počnu da prilagođavaju strategije kako bi zadovoljili specifične zahteve svakog tržišta, objašnjava Quash.
Pored slatkiša, podaci Euromonitor International-a pokazuju da je poslednjih godina takođe zabeležen rast šminke inspirisane popularnom kulturom i filmovima kao što su "Wicked", "Beetlejuice" i drugi.
Kako ističe Stephen Dutton, menadžer istraživanja klijenata u kompaniji Euromonitor International, još jedan "transformativan" period jeste i sama jesen, naročito kada su u pitanju restorani, u kojima potrošačima imaju priliku da probaju jela od sezonskih sastojaka kao što su bundeve, tikvice i pečurke.
Lanci brze hrane koriste ovaj period da lansiraju proizvode koji uzbuđuju potrošače i koriste programe lojalnosti za kreiranje ekskluzivnih promocija. Korišćenje mobilnih aplikacija i programa lojalnosti omogućava brendovima da prodube svoju povezanost sa potrošačima. Kako potrošači sve više koriste tehnologiju radi praktičnosti, postoji očekivanje da će restorani integrisati ove alate u svoje marketinške strategije kako bi izgradili trajnu lojalnost i povećali promet i van praznika poput Noći veštica, rekao je Dutton.
On je dodao da je ovo odlično vreme za restorane da inoviraju, nudeći proizvode koji ne samo da privlače potrošače, već ih i podstiču da istraže nove ukuse i iskustva.
Izvor: Euromonitor International