Summi1
Summit2

Hrvatska: Rast prihoda od prodaje i dobiti Podravke u prvih devet meseci

POSLOVANJE

Region

31.10.2024

Kompanija je objavila nerevidirane rezultate poslovanja za prvih devet meseci finansijske 2024. godine.

Prema rezultatima, kompanija je od početka godine povećala prihode od prodaje za 8,4% ili 44,3 miliona evra u odnosu na isti period godinu dana ranije, na 569,3 miliona evra.

Prihodi segmenta Prehrane iznosili su u ovom periodu 438,9 miliona evra, i bili su viši za gotovo osam odsto, pri čemu je najznačajniji rast, od 30%, zabeležen na tržištu Zapadne Evrope i prekookeanskih zemalja. U okviru segmenta, posebno su se istakli Kulinarstvo (+18,6%), Kremni namazi i poslastice (+15,2%) i Supe (+11,5%).

Prihodi u segmentu Farmaceutika dostigli su 130,4 miliona evra, što je rast od više od 10 odsto u odnosu na prvih devet meseci 2023. Najveći rast u ovom segmentu zabeležen je na tržištu Jugoistočne Evrope, od 13,5%, kao i tržište Hrvatske i Slovenije sa 10,3%. U okviru segmenta, najveći rast su zabeležili Bezreceptni program (+15,4%) i Lekovi na recept (+10%).

Rezultat ovakvih kretanja, uz oprezno upravljanje troškovima, jeste operativna dobit Grupe pre amortizacije (EBITDA) od 98,2 miliona evra, što je rast od 35,5 odsto u poređenju sa istim periodom godinu dana ranije. 

Kompanija je od početka godine realizovala investicije u vrednosti od skoro 64 miliona evra, što je za 36% više u odnosu na prošlu godinu, pri čemu je najveća investicija, od oko 48 miliona evra, bila u ulaganje logističko-distributivnog centra.

Kada su u pitanju važni događaji, kompanija je u prethodnom periodu uspešno zaključila pregovore sa Fortenova grupom o potpisivanju kupoprodajnog ugovora za kupovinu poljoprivrednog segmenta Grupe koji čine Belje, PIK Vinkovci, Vupik, Energija Gradec, Belje Agro-Vet i Felix za 333 miliona evra.

Finansijski i poslovni rezultati Grupe u prvih devet meseci ove godine potvrda su uspešnosti u realizovanju brojnih promena koje smo uveli u prethodne dve godine. Kroz povećanje efikasnosti i agilnosti prodaje, prilagođavanje poslovnih modela na pojedinim tržištima i optimizaciju našeg portfolija i troškovne strukture, uspeli smo da ostvarimo značajan napredak. Ovakvi rezultati daju nam pravo da sa optimizmom očekujemo kraj godine i, isto tako, dalji razvoj Grupe u predstojećem periodu, rekla je Martina Dalić, predsednica Uprave Podravke.

Izvor: InStore
Foto: Podravka