Summi1
Summit2

Slovenija: Mercator odustao od preuzimanja Tuša

POSLOVANJE

Region

18.11.2024

Trgovački lanac, koji posluje u okviru Fortenova grupe, odustao je od preuzimanja Engrotuša.

Partneri Engrotuša ostaju fokusirani za dugoročni razvoj i uspešno poslovanje kompanije, te će dalje aktivnosti biti usmerene na pronalaženje mogućnosti za prodaju kompanije ozbiljnijim kupcima, saopšteno je iz Tuš Holdinga. 

Podsetimo, Mercator je 15. novembra prošle godine potpisao ugovor o kupovini 100% udela u kompaniji Engrotuš bez delatnosti drogerije Tuš, koja je u postupku izdvajanja. Potpisnici su tada izrazili uverenje da spajanje postavlja "izvrsne" temelje za budući rast zajedničkog ulaganja i dugoročnu održivost poslovanja. Prema neslužbenim podacima Ministarstva rada i finansija, transakcija je bila vredna oko 30 miliona evra.

Godinu dana nakon potpisivanja, istekao je rok za produženje perioda ekskluzivnosti ugovora.

Prodavci su na vreme ispunili svoje ugovorne obaveze i uslove za sklapanje transakcije, ali kupac, uprkos tome, nije uspeo da dobije saglasnost od nadležnog tela za tržišnu konkurenciju, zbog čega je, umesto jednostranog produženja roka, obavestio prodavce o odustajanju od ugovora, rekao je Andraž Tuš, direktor Tuš Holdinga.

Potpisivanjem ugovora započela je procedura dobijanja saglasnosti Agencije za zaštitu konkurencije Republike Slovenije. Međutim, kako navodi Forbes Slovenija, Agencija je zahtev prosledila Evropskoj komisiji, koja je zatim slučaj vratila slovenačkom ombudsmanu. Fortenova grupa je krajem avgusta ponovno prijavila koncentraciju Agenciji za zaštitu konkurencije, ali dosad nije dobila dozvolu za preuzimanje.

Istovremeno, kompanija Tuš Holding izrazila je zabrinutost zbog činjenice da je Mercator tokom "due diligence" postupka i transakcije došao do ključnih informacija o poslovanju Engrotuša, koje bi eventualno mogao koristiti kao konkurent kompanije Engrotuš.

Pratićemo njihove aktivnosti i po potrebi pokrenuti odgovarajuće postupke kako bismo zaštitili Engrotuš, saopšteno je iz kompanije.

Izvor: Seebiz
Foto: Mercator/Tuš