Summit2

Kaspersky: 21% potrošača i dalje je izloženo riziku sajber pretnji

ISTRAŽIVANJE

Tehnologije

03.12.2024

Prime day, Crni petak, Sajber ponedeljak i Božić predstavljaju neke od najvažnijih dana u kalendaru maloprodajnog sektora. Period od oktobra do decembra poznatiji je kao "Zlatni kvartal" i najprometniji je deo godine kada je u pitanju kupovina, kako onlajn tako i oflajn. Na globalnom nivou, onlajn prodaja će zabeležiti vrednost veću od 4,000 milijardi dolara, ali skoro svaki peti kupac i dalje nije zaštićen od sajber pretnji, prema studiji kompanije Kaspersky.

Globalna studija o IT bezbednosnim rizicima među potrošačima je godišnji izveštaj zasnovan na istraživanju koje je sprovela kompanija Kaspersky u 14 zemalja među 10.000 ispitanika.

Kako se navodi u izveštaju, kada je u pitanju onlajn kupovina, 60% potrošača vrši finansijske transakcije samo na pouzdanim uređajima, preko pouzdane internet konekcije.

Dok većina kupaca (79%) koristi IT rešenja koja sveobuhvatno štite njihove uređaje, podatke i digitalni identitet, gotovo svaki peti onlajn kupac, tj. 21%, i dalje se izlaže sajber pretnjama. 

Takođe, pretnje se razvijaju: u 2024. godini, rešenja kompanije Kaspersky blokirala su više od 38 miliona fišing napada u vezi sa za onlajn kupovinom, prevaranti su se predstavljali kao veliki maloprodajni lanci i širili zlonamerne poruke koje promovišu ograničene ponude i vredne nagrade. 

Tokom velike sezone rasprodaja, nepažnja potrošača može ih koštati pravo bogatstvo: dok kupci love najbolje ponude, sajberkriminalci love novac i lične podatke kupaca, kreirajući potpuno nove načine da do njih dođu. Broj sajberpretnji u vezi sa maloprodajom porastao je za 25% u odnosu na prethodnu godinu, podseća Marina Titova, potpredsednica za marketing potrošačkih proizvoda u kompaniji Kaspersky.

Zbog toga, korišćenje pouzdane potrošačke zaštite koja štiti od pretnji u vezi sa onlajn kupovinom, curenja ličnih podataka i krađe digitalnog identiteta, trebalo bi da postane neizostavno kada je u pitanju onlajn kupovina.

Izvor: InStore