Summi1
Summit2

Sanjin Laganin, generalni direktor, Dr. Oetker Srbija: Inovacije su deo naše strateške agende

Intervju

09.12.2024

Razgovarala: Ana Filipović, ana@instore.rs

Naš sagovornik je u kompaniji Dr. Oetker od januara 2011. godine, dok u FMCG industriji ima više od 20 godina iskustva. Osim kompanije Dr. Oetker, radio je u Coca-Cola HBC. Počeo sam na junior poziciji u sektoru prodaje i prošao sam kroz sve nivoe do senior menadžera. Učio sam mnogo, prolazeći svaki korak u hijerarhiji. To mi je dalo širinu u razumevanju poslovanja i razumevanju potreba potrošača. Internacionalno iskustvo u skorijoj prošlosti dodatno me je oblikovalo kao lidera, kaže nam Sanjin Laganin, generalni direktor kompanije Dr. Oetker u Srbiji, na početku razgovara za InStore. 

Sanjin Laganin: Ono što me motiviše u radu i na privatnom planu istim intezitetom jeste „pomeranje granica” na svakom polju. Na poslu volim dinamičnu atmosferu, dobru i otvorenu komunikaciju i volim kada su ljudi posvećeni poslu koji obavljaju. Trudim se da doprinesem takvom radnom okruženju svojim liderskim stilom. Privatno, inspiraciju pronalazim kroz vreme provedeno sa porodicom i prijateljima. Volim sport, mada najviše slobodnog vremena provodim svirajući gitaru. 


Iz Dr. Oetker korporacije u Nemačkoj, sredinom 2021. godine, dobili ste ponudu od izvršnog borda direktora da preuzmete funkciju generalnog direktora u Srbiji. Šta ste prvo pomislili u tom trenutku? 

Nadao sam se toj ponudi i kada je stigla bio sam srećan. Nakon pet godina provedenih u inostranstvu, moja porodica i ja želeli smo da se vratimo kući. Dr. Oetker je brend sa tradicijom i poverenjem potrošača, tako da me je sama pomisao na vođenje kompanije u Srbiji inspirisala da doprinesem njenom daljem razvoju na ovom tržištu. Iskustva koja sam stekao radeći na drugim tržištima su mi pomogla da prepoznam koji su to sledeći koraci koji će odvesti organizaciju na viši nivo. 

Funkciju ste preuzeli u januaru 2022, i u periodu vašeg rukovodstva kompanija je ostvarila napredak na više polja. Šta vidite kao svoj najveći lični doprinos poslovanju kompanije u tom periodu?

Dr. Oetker Srbija je uvek bila dobro organizovana kompanija fokusirana na kvalitet proizvoda i na potrebe potrošača. Uvek se znalo „šta“ radimo. Ja sam se fokusirao na to „kako“ radimo, odnosno na liderstvo.

Liderstvo je oblast gde vidim svoj najveći doprinos u periodu od januara 2022. godine. Verujem da ispravno liderstvo na svakom nivou u organizaciji unapređuje odnose između zaposlenih, poboljšava sposobnosti zaposlenih i ubrzava procese. Sve navedeno nam je danas potrebno za uspešno poslovanje u okolnostima u kojima poslujemo.  

Zajedno sa menadžment timom radim na unapređenju organizacione kulture, gde nam je cilj da kreiramo psihološki sigurno radno okruženje. Inovacije su, takođe, deo naše strateške agende, inovacije u svakom segmentu poslovanja. 

U saopštenju povodom vašeg imenovanja, stajalo je da vam je jedna od želja „širenje asortimana u vidu novih kategorija proizvoda” i moglo bi se reći da ste je i ostvarili, jer je od vašeg dolaska, kompanija lansirala nekoliko zanimljivih noviteta na tržište. Recite nam nešto više o njima i o tome kako su ih potrošači prihvatili.

Trudimo se da svaka inovacija koju plasiramo bude autentična i korisna, a povratne informacije koje dobijamo nakon lansiranja Palente brzo i lako, mlečne i crne čokolade za jelo i kuvanje i Plazma smeša za kolače - potvrđuju da idemo u dobrom pravcu. Kada vidimo da Dr. Oetker proizvodi postaju deo svakodnevnice, inspiracija za obrok sa porodicom ili rešenje za užurban dan – znamo da smo ostvarili cilj. To je za nas najlepša potvrda da naš trud ima smisla.

Trudimo se da svaka inovacija koju plasiramo bude autentična i korisna, a povratne informacije koje dobijamo nakon lansiranja, potvrđuju da idemo u dobrom pravcu

U kompaniji provodimo dosta vremena kako bismo identifikovali proizvode koji bi dodatno obogatili svakodnevni život naših potrošača, kao i otvaranje novih kategorija koje prirodno nadopunjuju naš postojeći asortiman. Na primer, jedna od naših najuspešnijih inovacija je Palenta koja se priprema bez kuvanja, koja je izazvala izuzetno pozitivan odziv, zbog čega je i ponela titulu Izabranog proizvoda za 2024. godinu. Na ovaj način, uspeli smo da uđemo u kategoriju slanog doručka koja nije tradicionalno bila u fokusu naše kompanije, ali je pronašla svoje mesto i osvojila poverenje potrošača.

Naravno, i ovom prilikom želim da istaknem da su ovakvi rezultati plod rada celog našeg tima, koji nesebično ulaže trud i strast u svaki projekat. Izuzetno sam ponosan na sve sektore kompanije – od R&D-a, preko proizvodnje, logistike, marketinga, pa sve do prodajnih timova. Svaki proizvod koji možete videti na policama rezultat je zajedničkog rada i posvećenosti ljudi koji stoje iza njega, a koji su se potrudili da svaki korak bude promišljen i kvalitetno izveden.

Takođe, među vašim željama se našla i ekološka održivost. Dr. Oetker sprovodi ciljeve održivosti u dimenzijama "Naša planeta", "Naša hrana" i "Naša kompanija". Objasnite nam šta obuhvata svaka od ovih oblasti i gde se Srbija nalazi na mapi međunarodnih aktivnosti kompanije na ovom polju?

U kompaniji Dr. Oetker posvećeni smo tome da svima govorimo o našem napretku u pogledu održivosti. Postavili smo sebi velike ciljeve i naporno radimo da ih ostvarimo; ipak, znamo da uvek možemo još više toga da uradimo. Malo po malo, radimo na održivijoj budućnosti, delimo informacije o novostima i napretku na svakom koraku. Naši ciljevi održivosti usmereni su na tri ključne oblasti.

Kada je reč o hrani, posvećeni smo transparentnosti za potrošače, unapređenju nutritivnih vrednosti naših proizvoda i ulaganju u inovativna rešenja koja podržavaju uravnotežen i održiv način života.

Predani smo postizanju klimatske neutralnosti u svim procesima, smanjenju otpada od hrane i prelasku na potpuno reciklabilnu ambalažu. Takođe, radimo na očuvanju visokih standarda održivog snabdevanja u našem lancu vrednosti. 

Konačno, unutar kompanije, naš prioritet je obezbeđivanje bezbednog i podržavajućeg radnog okruženja za sve naše zaposlene, jer verujemo da su oni temelj našeg uspeha. Ove inicijative su deo naše dugoročne strategije koja povezuje održivost, inovacije i odgovornost prema društvu.

Kakve ste promene u kupovnim navikama potrošača uočili poslednjih godina, imajući u vidu veliku inflaciju i visoke cene prehrambenih i neprehrambenih proizvoda? Da li ste, i na koji način, pokušali da olakšate potrošačima, u ovom periodu?

Svedoci smo uticaja inflacije i rasta cena na potrošačke navike. Potrošači danas donose promišljenije odluke, biraju proizvode koji pružaju dugoročne vrednosti i sve više cene transparentnost i pouzdanost. Upravo u ovakvim izazovnim okolnostima, mi smo kao kompanija postavili očuvanje kvaliteta na prvo mesto. Smatramo da je kvalitet ključni način na koji možemo odgovoriti na ove promene i opravdati poverenje naših potrošača.

Takođe, promene su vidljive i u životnim, kao i u navikama u ishrani potrošača, koje podrazumevaju, između ostalog, i manje šećera, manje soli. Kako se to odražava na vaše poslovanje i na koji način odgovarate novim potrebama potrošača za “zdravijim” proizvodima? 

Promene u životnim navikama, poput sve veće pažnje potrošača na smanjen unos šećera i soli, predstavljaju značajan trend koji pažljivo pratimo i na koji aktivno odgovaramo. Razumemo da potrošači danas, više nego ikada, traže proizvode koji nisu samo ukusni, već i usklađeni sa zdravijim životnim stilom. 

U okviru našeg Sustainability programa, započeli smo dugoročni rad na razvoju i unapređenju receptura koje odgovaraju savremenim potrebama. Fokusiramo se na smanjenje šećera i soli, ali i na očuvanje kvaliteta ukusa naših proizvoda. Ovaj proces nije samo reakcija na trenutne trendove, već deo šire strategije da ponudimo održive i odgovorne proizvode koji će zadovoljiti potrebe budućih generacija.

Kako vidite budućnost kompanije na srpskom tržištu i svoju ulogu u njemu? Kakvi su vam planovi, i vaši lični i za kompaniju, u narednom periodu?

Dr. Oetker Srbija će nastaviti i u budućnosti da bude lider u kategorijama u kojima posluje kroz kvalitet naših proizvoda i kroz brze odgovore na potrebe naših potrošača. Mi želimo da kreiramo nove trendove, želimo odgovorno da poslujemo i želimo da svi u lancu, od dobavljača preko naših zaposlenih i naših kupaca, budu zadovoljni. Moji lični planovi su vezani i usmereni na ispunjavanje svega gore navedenog, jer sam i sam učestvovao u njihovom kreiranju.