Summi1
Summit2

Radmila Matković, Wolt market: Fokus nam je da pružimo jednostavan i brz način kupovine

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Intervju

11.12.2024

Razgovarao: Stefan Petrović

Wolt Market je najbrže rastući format online kupovine namirnica u poslednje dve godine, od kada je zaživeo i u Srbiji, a Radmila na početku razgovora za InStore kaže da je upravo ta činjenica dodatno motiviše da svoj, ionako dinamičan dan, još više posveti sladokuscima i potrošačima uopšte. Asortiman je nešto na čemu se konstantno radi, započinjem dan analizom podataka o prodaji i potrošačkim navikama kako bih razumela šta je to što najviše kupuju i gde postoji prostor za unapređenje. U stalnom sam kontaktu sa dobavljačima i timovima unutar kompanije kako bismo obezbedili optimalnu ponudu i stabilne zalihe proizvoda koje potrošači žele. Naš fokus u Wolt Marketu je da putem aplikacije pružimo jednostavan i brz način kupovine kako bi kupci dobili omiljene proizvode na samo nekoliko klikova, uz vrhunski kvalitet i isporuku u roku od 30 minuta, objašnjava.

Govoreći o promenama u navikama potrošača, Radmila kaže da ih neprestano prati što, prema njenim rečima, zahteva fleksibilnost i brze reakcije kako bi se asortiman prilagodio aktuelnim potrebama. Takođe, ističe da ekonomski faktori, poput inflacije i rasta cena usled globalnog nedostatka kakao praha, dodatno komplikuju situaciju. Oni direktno utiču na troškove nabavke i konačne cene proizvoda. Sve to zajedno zahteva pažljivo planiranje i balansiranje između očuvanja konkurentnosti i zadovoljavanja potreba potrošača.

Slatkiši su među najtraženijim kategorijama u Wolt Marketima, a naročito u večernjim satima i tokom vikenda

Kao najznačajnije promene u navikama potročaša, naša sagovornica navodi porast interesovanja za zdravijim opcijama slatkiša, poput proizvoda s manje šećera, bez glutena ili veganskih alternativa, ali i proizvoda iz proteinskog segmenta, tumačeći ih većom informisanošču potrošača, iz koje proizilazi sklonost ka zdravijim opcijama: Potrošači sve više pažnje posvećuju sastojcima, nutritivnoj vrednosti i funkcionalnosti proizvoda, što verovatno proizilazi iz sve veće svesti o važnosti zdravlja i balansirane ishrane.

Kako nam objašnjava Radmila, najtraženiji slatkiši u Wolt Marketu, u kategoriji čokolada, su čokolade i čokoladni barovi poznatih svetskih brendova, dok su i domaći proizvođači nezaobilazan izbor potrošača. U top 10 artikala po prodaji nalaze se čak tri proteinske čokoladice, što ukazuje na rastući trend potražnje za slatkišima s dodatnom nutritivnom vrednošću. U segmentu keksa, najprodavaniji su proizvodi domaćih brendova, a među najpopularnijima se nalazi i jedan proteinski keks, ističe Category Manager u Wolt Marketu.

Prema njenim rečima, slatkiši su među najtraženijim kategorijama u Wolt Marketima, a naročito u večernjim satima i tokom vikenda: U svakoj drugoj korpi se nalazi bar jedna čokoladica, a u svakoj trećoj keks. 

Prilikom odabira proizvoda fokusiram se na nekoliko ključnih kriterijuma: popularnost i tražnju među potrošačima, kvalitet proizvoda, prilagođenost trenutnim trendovima (poput zdravih opcija) i mogućnost redovnog snabdevanja. Takođe, nastojim da odaberem raznovrstan asortiman kako bi odgovarao različitim preferencijama i potrebama naših potrošača, zaključuje Radmila, na kraju našeg razgovora.