Globalno sprovedeno NIVEA istraživanje pokazalo je da čak 86% ispitanika smatra da izolacija i usamljenost postaju sve ozbiljniji problem.* Svaka četvrta osoba (25%) priznaje da se u poslednjih godinu dana često osećala izolovano, dok svaka peta (20%) navodi da nema ni jednog bliskog prijatelja. Gotovo polovina ispitanika (48%) koji su osetili uticaj društvene izolacije na svojoj koži primetila je pogoršanje fizičkog zdravlja, dok je 53% doživelo negativne promene u mentalnom stanju, što značajno povećava rizik od depresije i anksioznosti. Osim toga, 58% ispitanika priznaje da se oseća bespomoćno, 56% se povuklo iz društvenih aktivnosti, a 46% zanemarilo ključne životne obaveze.
Takođe, istraživanje otkriva da su deca i mladi uzrasta od 16 do 24 godine (38%), hibridni radnici (52%) kao i intenzivni korisnici društvenih mreža (34%) među grupacijama koje se osećaju najizolovanije u društvu. Iako većina ispitanika (67%) zna gde mogu da pronađu podršku kada se osećaju usamljeno ili izolovano, tek 46% smatra da je pomoć lako zatražiti. Posebno ranjive kategorije, poput dece i mladih od 16 do 24 godine i starijih osoba između 55 i 74 godine, najviše se bore s traženjem potrebne podrške S pozitivne strane, gotovo svi ispitanici (90%) koji poznaju nekoga ko pati od socijalne izolacije, pokušavaju da mu pomognu.
Kako bi odgovorila na ovaj izazov, NIVEA predstavlja NIVEA CONNECT, globalnu inicijativu usmerenu na borbu protiv društvene izolacije i podsticanje stvaranja značajnih međuljudskih odnosa.
Cilj inicijative jeste smanjiti stigmu usamljenosti i podstaći stvaranje značajnih međuljudskih odnosa, kroz tri ključna koraka:
- Održavanjem lokalnih NIVEA CONNECT projekata s partnerima, u 40 zemalja do 2026. godine.
- Koristeći globalnu prisutnost i prepoznatljiv glas kako bi podigla svest i podstakla učestvovanje zajednica u rešavanju ovog problema.
- Podržavanjem i jačanjem međunarodne zajednice naučnika, stručnjaka i organizacija koje se bore protiv socijalne izolacije, stvarajući tako zajednički globalni pokret.
Trenutno se neko do koga vam je stalo oseća usamljeno. Kada shvatimo dubok uticaj i posledice društvene izolacije i usamljenosti, imaćemo motivaciju da reagujemo i delujemo - ne samo iz saosećanja, već i zbog razumevanja činjenice da je naše blagostanje usko povezano s drugima, izjavila je Grita Loebsack, predsednica NIVEA.
U okviru NIVEA CONNECT inicijative u Srbiji, brend, zajedno sa SOS Dečijim selima Srbija, nastavlja Program "Jačanje porodice" koji pruža ključnu podršku ranjivim porodicama širom Srbije, odgovarajući na savremene izazove roditeljstva i postižući okruženja u kojima deca mogu da odrastaju i razvijaju se uz stabilne i sigurne veze. NIVEA CONNECT će tako zajedno sa SOS Dečijim selima Srbija u 2025. godini raditi na povećanju otpornosti porodice u suočavanju sa izazovima, podsticati socijalnu integraciju smanjenjem socijalne distance i osnažiti stručnjake koji im pružaju podršku kako bi se unapredila otpornost i uključenost porodice u zajednicu.
Zahvalni smo kompaniji Beiersdorf Srbija koja je prepoznala našu predanost i dugoročan rad na izazovima porodica u krizi. Višegodišnja podrška koju ovim partnerstvom dobijamo, omogućiće nam da nastavimo s ovim važnim radom, sa osnovnim ciljem da porodice ostanu na okupu i da deca, u zdravom i bezbednom okruženju, sigurno koračaju ka boljoj budućnosti, izjavila je Vesna Mraković, nacionalna direktorka SOS Dečijih sela Srbija.
Iz NIVEA dodaju da je cilj do 2026. godine realizovati NIVEA CONNECT projekte u 40 zemalja, osiguravajući pristup zajednicama kojima je pomoć potrebna, bez obzira na geografsku lokaciju.
*NIVEA istraživanje o socijalnoj izolaciji sprovedeno je u 9 zemalja s 8.000 ispitanika, u januaru 2024. zemlje u kojima je sprovedeno istraživanje su: Brazil, Kina, Francuska, Nemačka, Filipini, Južna Afrika, Južna Koreja, UK i SAD.
Izvor: InStore
Foto: Beiersdorf