Summi1
Summit2

Andrijana Đorđević, Centrosinergija: Digitalizacija je ključna za naš uspeh

REČ, DVE SA DISTRIBUTEROM

Intervju

11.12.2024

Kada bismo kompaniju Centrosinergija opisivali kroz brojke, ukratko bi to ovako zvučalo: 18.000 prodajnih mesta, i do 4.500 dnevnih isporuka, 800 zaposlenih, više od 20 principala.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Andrijana Đorđević, direktorka ove kompanije ispričala nam je na početku razgovora: Centrosinergija, deo Moj Kiosk Group, kao jedna od najvećih kompanija u oblasti distribucije i logistike, u oblasti duvanskih proizvoda, robe široke potrošnje, e-dopuna i drugih kategorija na našem tržištu, ponosi se saradnjom sa nekima od najvećih i najpoznatijih brendova na tržištu, kao što su BAT, MTS, BIC, Varta, Fisherman’s Friend, Chupa Chups, Mentos, Pezz, Zaini i mnogi drugi.

Koji proizvod u vašem portfoliju se pokazao kao najpopularniji? I da li imate možda planove za širenje asortimana? 
Iako imamo širok asortiman proizvoda, strategija je da pružimo fokus i punu pažnju svim brendovima koje zastupamo, a sama popularnost varira u zavisnosti od kategorija, tržišta i specifičnih preferencija kupaca. Ono na šta se fokusiramo kada su u pitanju dalji rast i razvoj kompanije jeste upravo širenje portfolija asortimana i brendova, ali i razvoj novih, dodatnih usluga, koje planiramo da plasiramo u budućnosti.    

Koji su glavni izazovi u pogledu distribucije i logistike unutar vašeg poslovanja?
Glavni izazovi sa kojima se suočavamo u distribuciji i logistici uglavnom se odnose na optimizaciju troškova i očuvanje efikasnosti, uprkos velikom obimu poslovanja. Sa distribucijom na više od 18.000 prodajnih mesta i sa dnevnim brojem isporuka koji može dostići 4.500, ključno je održati visok nivo tačnosti i pravovremenosti isporuka. Uz to, tržište se brzo menja, pa je izazov biti u koraku sa tim promenama i istovremeno održati konkurentnost. Takođe, kako bi se zadovoljile potrebe tržišta i potrošača, moramo stalno da usavršavamo naš distributivni sistem i prilagođavamo ga novim tehnološkim zahtevima, kao i optimizujemo logističke procese da bismo smanjili troškove, ali i održali visoku efikasnost.

Koliko vaša kompanija ulaže u tehnološke inovacije i digitalizaciju sistema?
Ulažemo značajna sredstva u tehnološke inovacije, što je jasno iz razvoja naše distributivno-logističke platforme. Ovaj sistem nam omogućava da na efikasan način integrišemo različite aspekte našeg poslovanja, a tehnologija nam pomaže da poboljšamo praćenje isporuka, optimizujemo rute i smanjimo operativne troškove. Digitalizacija je ključna za naš uspeh, jer nam omogućava da pružimo bolje usluge našim partnerima, ali i da se brzo prilagodimo promenama na tržištu. Prioritetni strateški pravac je automatizacija i robotizacija već digitalizovanih procesa i tokova procesa kroz informacioni sistem. Trenutno vredno radimo na usaglašavanju sa zakonskom regulativom koja se odnosi na praćenje sledljivosti duvanskih proizvoda, u okviru koje implementiramo sistem konvejera i skenera najnovije generacije.

U vremenu kada mnogima nedostaje priznanje i poštovanje, naš cilj je da stvorimo okruženje u kojem se svaki pojedinac oseća cenjeno i vrednovano na svakom koraku.

Sve se više govori o implementaciji ESG standarda. Koliko ste na tom polju odmakli?
Posvećenost implementaciji ESG standarda predstavlja ključnu komponentu našeg poslovnog modela. Nastojimo da balansiramo ekonomski, ekološki i društveni aspekt poslovanja kako bismo stvorili dugoročnu vrednost za sve zainteresovane strane. U skladu sa tim, ulažemo u održive tehnologije i odgovorno poslovanje prema životnoj sredini. U skladu sa zelenom agendom naša flota vozila je unapređena poslednjom generacijom 45 Iveco Daily Natural Power (CNG) vozila, što je najveća isporuka ovih vozila u regionu centralno-istočne Evrope. Ova ulaganja ne samo da smanjuju emisije štetnih gasova, već doprinose i efikasnijem poslovanju, smanjenju troškova i poboljšanju ukupnog uticaja na životnu sredinu. Potpuna elektrifikacija flote sa sopstvenim izvorima napajanja je projekat koji smo nedavno započeli. Takođe, u svim segmentima našeg poslovanja teži se transparentnosti, etici i odgovornom odnosu prema zaposlenima, partnerima i zajednici u kojoj poslujemo. 

U poslednje vreme mnogo se priča o nedostatku radne snage. Kako se vi borite sa ovim problemom?
Nedostatak radne snage postaje sve veći izazov, ali mi se trudimo da odgovorimo na ovaj problem kroz nekoliko ključnih strategija. Pre svega, težimo da ljudima pružimo iskreno uvažavanje i prepoznamo njihovu univerzalnu ljudsku vrednost. U vremenu kada mnogima nedostaje priznanje i poštovanje, naš cilj je da stvorimo okruženje u kojem se svaki pojedinac oseća cenjeno i vrednovano na svakom koraku. Zatim, fokusiramo se na obuku i razvoj zaposlenih, jer verujemo da je ulaganje u znanje i veštine ključno za naš uspeh. Pružamo konkurentne uslove rada i beneficije, kako bismo privukli i zadržali kvalitetne radnike. Tome u prilog govori da top menadžment naše kompanije najvećim delom čine zaposleni koji su tu od samog osnivanja, ljudi sa izgrađenom lojalnošću i posedovanjem specifičnog, po našoj meri građenog, znanja. Dodatna zanimljivost je da 70% top menadžmenta čine žene, što je retko za distributivno-logističku kompaniju, a rezultat je donošenja odluka o imenovanjima zasnovanim isključivo na kompetencijama i naše politike rodne ravnopravnosti zasnovane na jednakim prilikama. Sve pomenuto nam omogućava da se nosimo sa izazovima na tržištu rada i obezbedimo da naše poslovanje teče nesmetano, bez ugrožavanja kvaliteta usluga koje pružamo.