Summi1
Summit2

YouGov: Skoro sva domaćinstva barem jednom kupila neki slatkiš

VKK - Slatki program

Analize

12.12.2024

Slatkiši se najviše kupuju u supermarketima - 28% ukupne količine kategorije je generisano u ovom maloprodajnom formatu. Minimarketi beleže rast udela, koji u ovom periodu iznosi 26%. Tradicionalne prodavnice odnose 21%, diskontni lanci 14%, dok hipermarketi imaju učešće od 8%

Autor: Ana Kovačević, YouGov

U fokusu ovog istraživanja je kupovina slatkiša u domaćinstvima u Srbiji u periodu od juna do avgusta 2024. godine. Kategorijom su obuhvaćeni čokolada, barovi, biskviti, kroasani i napolitanke.

Slatkiši su veoma zastupljena kategorija proizvoda, o čemu govori podatak o njihovoj penetraciji koja iznosi 98%. To znači da su skoro sva domaćinstva barem jednom kupila neki od analiziranih proizvoda tokom posmatranog tromesečnog perioda. Prosečna učestalost kupovine opada u odnosu na isti period prethodne godine i iznosi 13 puta, odnosno četiri puta mesečno.

Prosečna cena koja su domaćinstva plaćala po kilogramu iznosi 766 dinara, što predstavlja rast u odnosu na period od juna do avgusta 2023. godine. Uz to, po odlasku u kupovinu (u kojoj se kupuju slatkiši) se u proseku kupi 334 grama proizvoda iz posmatrane kategorije.

Slatkiši se najviše kupuju u supermarketima - 28% ukupne količine kategorije je generisano u ovom maloprodajnom formatu. Minimarketi beleže rast udela, koji u ovom periodu iznosi 26%. Tradicionalne prodavnice odnose 21%, diskontni lanci 14%, dok hipermarketi imaju učešće od 8%. 

Maxi se izdvojio kao trgovački lanac sa najvećom lojalnošću kupaca slatkiša.

Na tržištu pakovanih slatkiša, vodeća tri brenda u zbiru ostvaruju 26% količinskog udela, a to su, po abecednom redosledu: Milka, Plazma i Zlatni Pek. Lojalnost brendu lideru iznosi 25%, što znači da od ukupne količine slatkiša koju kupci ovog brenda kupe, četvrtina odlazi na taj brend (pakovani proizvodi, a ne rinfuzna roba). Plazma se izdvojila kao brend sa najvećom lojalnošću kupaca kategorije (pakovani proizvodi, a ne rinfuzna roba).

Trgovačke marke beleže pad količinskog udela, tako da u posmatranom periodu ostvaruju 15%, dok lojalnost navedenim markama iznosi 21% (pakovani proizvodi, a ne rinfuzna roba). Učešće proizvoda kupljenih na promociji, takođe, opada i iznosi 31%.

O YouGov Panelu domaćinstava

Ponosimo se time što smo partner od poverenja za FMCG industriju kada se radi o pružanju važnih shopper insight-a. Obezbeđujemo ključne informacije o tome ko kupuje šta, gde, koliko, koliko često i zbog čega kupuje ili ne kupuje. Sa našim visokokvalitetnim podacima koje konstantno prikupljamo, konsaltingom i ekspertizom, pomažemo našim klijentima u kreiranju vrhunskog iskustva kupaca na svakom od stadijuma tokom shopper journey procesa. Kontinuirano pratimo ponašanje kupaca na različitim lokacijama gde oni obavljaju svoje kupovine, što nam omogućava da izmerimo njihov „footprint” i našim klijentima obezbedimo iscrpan pregled i dubinsko razumevanje, kako prošlih, tako i sadašnjih i budućih ponašanja i motivacije kupaca. Više informacija na linku i linku.